مدیر کل هواشناسی گیلان از تداوم وزش باد گرم تا پایان هفته خبر داد و گفت: سرعت باد هم اکنون به ۷۲ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد دادرس، مدیر کل هواشناسی گیلان امروز گفت: با نفود سامانه هوای جنوبی به آسمان گیلان، وزش باد گرم در استان تا پایان هفته به تناوب ادامه دارد.

او افزود: سرعت وزش باد در منطقه کوهستانی جیرکول رودسر به ۷۲ کیلومتر در ساعت رسید و بیشترین سرعت وزش باد در مناطق جلگه‌ای گیلان از کیاشهر ۳۱ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه آسمان گیلان هم اکنون صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد گرم است و این شرایط جوی تا پایان هفته کنونی ادامه دارد، گفت: دمای هوای گیلان در این مدت حداکثر تا ۲۰ درجه افزایش می‌یابد.

محمد دادرس افزود: عصر امروز با گذر موقت امواج ناپایدار، در برخی مناطق جلگه‌ای گیلان باران و در مناطق کوهستانی باران و برف خواهد بارید.

او، از شهروندان گیلانی و مسافران خواست برای جلوگیری از خطر آتش سوزی از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی و طبیعت خودداری کنند و درصورت روشن کردن آتش حتما از خاموش شدن آن مطمئن شوند.

مدیر کل هواشناسی گیلان گفت: دریای خزر امروز با ارتفاع موج ۱۰ سانتی متر تا یک متر برای فعالیت‌های دریانوردی و صید در برخی ساعات نامناسب و فردا با ارتفاع موج ۱۰ تا ۷۰ سانتی متر با احتیاط مناسب است.

محمد دادرس تصریح کرد: دمای کنونی رشت، مرکز گیلان ۱۷ درجه سانتی گراد و رطوبت هوای این شهر ۳۵ درصد است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.