به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سومین روز از جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلمهای «روز صفر» سعید ملکان، «ابر بارانش گرفته» مجید برزگر و «آبادان یازده ۶۰» مهرداد خوشبخت به پایان رسید.
«روز صفر» که با استقبال در نمایش و نشست پرسش و پاسخ روبرو شد فیلمی اکشن و در ارتباط با دستگیری عبدالمالک ریگی بود؛ اثری که اولین تجربه کارگردانی بلند سینمایی سعید ملکان محسوب میشود توسط حضور ناگهانی مسعود فراستی در نشست خبری، مورد تعریف و تمجید قرار گرفت و اولین حاشیه روز سوم رقم خورد.
امیر جدیدی در این فیلم نیروی اطلاعاتی ضربتی و باهوشی را با ظاهری کاملا متفاوت از آن چیزی که در سینما تا به حال از مامورهای امنیتی دیدیم، ایفا کرد. ساعد سهیلی هم که نقش ریگی را داشت بیش از هرچیز روی لهجه کار کرده بود.
«روز صفر» به عنوان اولین فیلم یک کارگردان نمره قبولی میگیرد.
فیلم سینمایی «ابر بارانش گرفته» همان ریتم و حال و هوای کارهای قبلی مجید برزگر را داشت؛ اثری که قصد داشت معنای انسانیت را در قالب درامی خانوادگی مطرح کند.
این فیلم به گفته عواملش، مستقل ساخته شده و حمایت ارگان دولتی را نداشته است. در نشست خبری آن، بحثی میان فیلمنامه نویس و یکی از خبرنگاران در مورد گاف فیلمنامه درباره یک بیماری و مرگ مغزی شکل گرفت.
«آبادان یازده ۶۰»، فیلمی است که به موضوع دفاع مقدس و محاصره آبادان میپردازد و قصه در مرکز رادیو شرکت نفت میگذرد.
فیلم مهرداد خوشبخت اثری تمیز و بی ادعاست که با هزینههای پایینتر نسبت به هزینههای خیلی از آثار، توانسته بود خودی نشان دهد و مخاطب را نگه دارد.
با گذشت روز سوم از جشنواره در سینمای رسانه، هنوز مستندها و فیلم های کوتاه مهجور واقع شده اند؛ خبرنگاران هم در نوع پوشش خبری و گفتگوها با عوامل فیلمها در تحریم معنادار جشنواره قرار دارند.
انتهای پیام/