دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: جمهوری اسلامی ایران در گسترش و معرفی انقلاب اسلامی به جهان موفق بوده است.

ایران در معرفی انقلاب اسلامی به جهان موفق بوده استبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام حمید شهریاری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب در نشست ستاد بزرگداشت دهه فجر شورای تبلیغات اسلامی با محوریت شهید سپهبد سردار سلیمانی به نقش ایران در گسترش انقلاب اسلامی اشاره کرد.

حجت الاسلام شهریاری  در این نشست خاطرنشان کرد: در ۴۱ سال پیش موفق شدیم، صحنه جغرافیایی کشورمان را دگرگون کرده و جمهوریت را به اسلامیت پیوند بزنیم؛ این امر به لطف رهبری‌های داهیانه امام و رهبر معظم انقلاب محقق شده است.

او ادامه داد: امروز توانسته ایم، مرز‌های انقلاب اسلامی را به لبه قدس برسانیم، مرز‌های دفاعی خود را در لبنان و یمن و... گسترش دادیم و انقلاب اسلامی‌و بیداری اسلامی را در کشور‌های اسلامی معرفی کردیم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد:رسوخ انقلاب اسلامی آن چیزی است که باعث شده استکبار از آن بترسد و با جنگ نرم و سخت در تقابل کامل با ما باشد.

شهریاری افزود: امروز ایران اسلامی نه تنها در مرز‌های خود به امنیت رسیده، بلکه در حفظ امنیت، استقلال و آزادی از مرز‌ها عبور کرده و این درحالی است که دشمنان ما هنوز در حال هویت بخشی به خود هستند، اتفاقی که افتاد این بود که بزرگانی، چون سردار سلیمانی در بستر این انقلاب تربیت شده و اقتدار الهی را از امام خمینی (ره) کسب کردند.

او گفت: قرار است روز ۲۲بهمن معماری جدیدی را برای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عرضه کنیم. همچنین در ایام دهه فجر از بیانیه گام دوم در حوزه بین الملل رونمایی خواهیم کرد و سرفصل های آن شامل اقداماتی می شود که لازم است در چهل سال آینده در حوزه تقریب انجام شود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: در دهه فجر ۸۱ همایش و نشست تقریبی در حوزه وحدت خواهیم داشت . یکی از مسأله مهمی که در انقلاب اسلامی باید دنبال کنیم این است که دارای ملتی اسلامی باشیم، به همین منظور سبک زندگی ایرانی-اسلامی را برنامه های خود تبیین کردیم که در قالب ۱۴کارگروه انجام خواهد شد.

شهریاری ادامه داد: افتتاح کانون ها دانشجویی تقریبی، اعزام ۲۴ مبلغ به استانها جهت توسعه تفکر تقریبی و تشریح اندیشه های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، برگزاری ۵۵ محفل قرآنی از برنامه های کمیته تقریب ستاد دهه فجر است.

او عنوان کرد: در صدد هستیم نشانی به عنوان نشان تقریب تاسیس کنیم و به افرادی که در حوزه های تقریب بیش از ۱۰سال فعالیت تقریبی و پژوهش داشته اند اعطا کنیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار