نوریان از کاهش هفت درصدی مراجعه برای اهدای خون در سال جاری خبر داد و آن را هشداری برای کاهش ذخایر خون استان برشمرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، نوریان مدیرکل انتقال خون استان قم شب گذشته در برنامه گفتگوی خبری سیمای مرکز قم از کاهش هفت درصدی مراجعه برای اهدای خون در سال جاری خبر داد و آن را هشداری برای کاهش ذخایر خون استان برشمرد.

نوریان با اشاره به اینکه ۳۴ هزار اهداکننده خون در قم حضور دارند گفت: ۶۰ درصد این افراد اهداکننده مستمر بشمار میروند که هرساله دو بار خون اهدا میکنند، اما امسال با کاهش تعداد مراجعات روبرو شده ایم.

مدیر کل انتقال خون استان، اهدای خون را صدقه‌ای جاریه عنوان کرد و افزود: مردان سالانه تا ۴ بار و زنان سالانه تا ۳ بار میتوانند خون خود را اهداکنند.

مدیرکل انتقال خون استان قم در عین حال تصریح کرد: در زمان‌هایی که بیش از نیاز استان خون و فراورده‌های خونی در اختیار داریم بیست درصد آن را به سایر استان‌ها ارسال میکنیم.

 نوریان با اشاره به اینکه هر ۱۰ دقیقه یک فرآورده خونی در استان به مصرف میرسد یادآورشد: خون و فرآورده‌های خونی در زمان تصادفات، اعمال جراحی، سوختگی‌ها و سایر موارد مشابه لازم است از اینرو اهداکنندگان خون باید نسبت به این مهم اهتمام جدی داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان قم یادآورشد: با وجود کاهش مراجعات همچنان ۱۰۰ درصد خون مورد نیاز استان از داخل استان تامین میشود و در صورت ضرورت از استا نهای معین استا ن قم خون و فراورده‌های خونی مورد نیاز را تامین خواهیم کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار