مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان از طراحی جدید برای حفظ شکل تاریخی این میدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سعیدکورنگ بهشتی، مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در حدود ۶۰ درصد از پروژه‌های این سازمان مربوط به بخش حمل و نقل است که شامل ۱۴ طرح در رینگ حفاظتی، ۲۲ طرح پیاده روسازی، ۱۰ طرح برای مسیر‌های بی. آر. تی و ... می‌شود.

او ادامه داد: براساس آمار در سال جاری، ۹۷ درصد افزایش طراحی در این سازمان به ثبت رسیده است. طرح‌های مثل تقاطع سردار شهید سلیمانی در مجاورت کارخانه قند با مساحت پل سازی ۱۷ هزارمترمربع و رینگ حفاظتی شهر، از جمله طرح‌هایی است که توسط این سازمان انجام شده است.

کورنگ بهشتی همچنین در رابطه با راهکار این سازمان برای کاهش تردد خودرو‌های سنگین از محور دولت آباد خاطرنشان کرد: پروژه ادامه بلوار فرزانگان از حدفاصل بعثت تا نزدیک اتوبان فرودگاه به طول ۶.۵ کیلومتر طراحی شده تا با اجرای این پروژه شاهد تردد خودرو‌های سنگین از محور دولت آباد نباشیم.

مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان افزود: پل شهید ستاری از خاص‌ترین نقاط رینگ سوم است که بحث طراحی عرض سه متری آن انجام شده است.

او در رابطه با پروژه‌های در دست اجرا گفت: فرایند طراحی ۱۸ پروژه پیاده‌روسازی در مجموع به طول ۲۰ هزار متر در سازمان انجام شده که امیدواریم در سال جاری و یا سال آینده اجرا شود.

کورنگ بهشتی در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر وضعیت میدان امام حسین و تخریب سازه که پیشتر به دلیل احداث ایستگاه مترو انجام شده بود، اظهار کرد: پس از اجرای طرح ایستگاه‌های خط یک مترو، طرحی برای میدان امام حسین (ع) آماده شده تا میدانی زیبا در وسط آن احداث و به جای آسفالت از سنگ یا مصالح مناسب و زیبا استفاده شود تا شکل و شمایل تاریخی این میدان که از نقاط مهم شهر محسوب می‌شود، حفظ گردد.

مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان درخصوص طراحی مسیر‌های دوچرخه سواری در شهر یادآور شد: هرچند بسیار طرفدار و پیگیر مسئله تعبیه مسیر برای دوچرخه سواران هستیم، اما باید این نکته را در نظر داشت که این اتفاق تنها در مسیر‌هایی ممکن است که عرض کافی داشته باشد و چیزی در مسیر دوچرخه قرار نگیرد. شاهد بوده ایم که قبلاً پایه پل هوایی در مسیر مخصوص دوچرخه بوده و این اشکالی است که باید تلاش کنیم مجدداً پیش نیاید.

او در همین رابطه ادامه داد: برخی طرح‌هایی ارائه کرده اند که این مسیر‌ها در پیاده رو ایجاد شود، اما ما اعتقاد داریم همانطور که دوچرخه بر ماشین مقدم است، پیاده هم بر دوچرخه تقدم دارد و نباید فضای پیاده رو را به خاطر دوچرخه سواران کم کنیم یا باعث سخت شدن طی مسیر در پیاده رو شویم.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار