مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از برگزاری دوره آموزشی مدیریت سبز برای کارکنان دستگاه‌های دولتی زاهدان خبر داد.

وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: هدف از برگزاری این دوره آموزش ماده ۳۸ از برنامه ششم توسعه با موضوع مدیریت سبز است و شرکت کنندگان در این دوره‌ها با اصول و مفاهیم مدیریت سبز آشنا می‌شوند.

پورمردان افزود: رویکرد اقتصاد مقاومتی و تکلیف قانونی بر طبق ماده ۳۸ قانون برنامه ششم توسعه و مصوبه هیئت وزیران از ضروریات پیاده‌سازی نظام مدیریت سبز محسوب می‌شود و نظام مدیریت سبز شامل: مدیریت مصرف انرژی، آب، مواد اولیه و تجهیزات، کاهش مواد زائد و بازیافت است. بر این اساس مدیریت سبز نگاهی عقلایی و هوشمندانه به فعالیت‌ها دارد که باید در دستگاه‌های اجرایی نهادینه شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: کارگاه آموزشی مدیریت سبز و آشنایی با مفاهیم آن ویژه کارکنان دستگاه‌های دولتی زاهدان به منظور آشنایی و ارتقاء سطح آگاهی کارکنان ادارات دولتی در حوزه محیط زیست و مدیریت سبز، با سر فصل‌های مدیریت سبز و مفاهیم آن در سالن اجتماعات این مجموعه با تدریس دکتر الهام شهری کارشناس محیط زیست این اداره کل، برگزار شد.

او اضافه کرد: سرفصل‌های این دوره آموزشی شامل آموزش قوانین و ضوابط مرتبط با مدیریت سبز، روند تثبیت مدیریت سبز در برنامه‌های توسعه کشور، چک لیست‌های مرتبط با آب، انرژی، پسماند، آموزش نحوه ایجاد و فرایند جاری سازی دفتر کار سبز و حوزه‌های مرتبط با آن و همچنین نحوه ممیزی، پایش و کنترل در برنامه مدیریت سبز بود.

به همین منظور اداره کل حفاظت محیط زیست استان با هدف ارتقاء آگاهی کارکنان در زمینه صرفه جویی، مصرف بهینه و مدیریت سبز و ایجاد و تداوم دولت سبز اقدام به برگزاری این دوره‌ها برای کارکنان ادارات سطح استان می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار