مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری سمنان گفت: در راستای ارتقای پاسخگویی به شهروندان، ۱۲۵ دستگاه دولتی استان به سامانه سامد پیوسته‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،قاسم شریفی، در کارگروه توسعه مدیریت استانداری سمنان ضمن بیان اینکه تبیین اصلاحیه نظام‌نامه مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد و صیانت از حقوق شهروندی در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، ابراز کرد: اقشار مردم در ساعت اداری با شماره‌گیری شماره تلفن ۱۱۱ در سامانه سامد، می‌توانند در ارتباط با موضوعات مختلف شکایات و پیشنهاد و غیره خود را ارائه دهند.

او با بیان اینکه بعد از دریافت انتقاد، پیشنهاد و غیره از سوی مردم از طریق سامانه سامد، در کمتر از ۱۰ روز دستگاه‌های اجرایی مربوط موظف به ارائه پاسخ هستند، افزود: روزانه ۳۰ تا ۵۰ تماس از سوی اقشار مردم در استان سمنان در سامانه سامد ثبت می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری سمنان با بیان اینکه هدف از راه اندازی سامانه سامد، مشارکت اقشار مردم در مباحث مدیریتی و جلب اعتماد عمومی است، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در استان، یک‌هزار و ۷۱۴ مورد تماس تلفنی در سامانه سامد ثبت شد.

شریفی با بیان اینکه در سال ۹۷ تعداد دستگاه‌های اجرایی که به سامانه سامد پیوسته بودند، ۱۱۷ دستگاه اجرایی بود که این آمار در سال جاری به ۱۲۵ دستگاه افزایش یافته است، تصریح کرد: از ابتکار‌های جدید در سامانه سامد در استان سمنان، اجرای طرح پاسخگویی در شهرستان‌ها است همچنین براساس برنامه هفتم و قانون اصلاح نظام اداری و منشور حقوق شهروندی، مقرر شد تا در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها، شاخص‌های حقوق شهروندی به معنی واقعی در گام اجرایی قرار گیرد.

او با بیان اینکه ۴۰ شاخص برای اجرای دقیق حقوق شهروندی در استانداری و فرمانداری‌ها وجود دارد، ابراز داشت: از ۳۵ امتیاز ممکن در بحث صیانت از حقوق شهروندی، ۳۱.۵ امتیاز از سوی فرمانداری‌های استان در سال گذشته کسب شد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار