مدیرعامل ایران خودرو در ساوه از هدفگذاری برای کاهش ۱۰۰ درصدی وابستگی به خارج خبر داد.

هدفگذاری برای کاهش ۱۰۰ درصدی وابستگی به خارج/ رونمایی از خط تولید دناپلاس اتوماتیک در چند روز آینده
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو در حاشیه افتتاح طرح توسعه تولید قطعات خودرو در ساوه در جمع خبرنگاران گفت: روند تولید قطعات بدست متخصصان داخلی و قطعه سازان ایرانی افزایش خواهد یافت تا زمانی که شاهد کاهش ۱۰۰ درصدی وابستگی به خارج از کشور باشیم.

مقیمی با اشاره به دستاورد‌های حاصل شده در تولید قطعات خودروی ساخت داخل افزود: در حال حاضر بالغ بر ۵۰ قطعه مورد نیاز خودرو که قبلا از خارج از کشور تامین می‌شد بدست متخصصان داخلی و قطعه سازان ایرانی تولید می‌شود.

هدفگذاری برای کاهش ۱۰۰ درصدی وابستگی به خارج/ رونمایی از خط تولید دناپلاس اتوماتیک در چند روز آینده
او تسریع در پرداخت مطالبات قطعه‌سازان را راهکاری برای حمایت و تقویت شبکه تامین و ایجاد بستر لازم برای احداث خطوط جدید تولیدی قطعه‌سازی و طرح‌های توسعه‌ای دانست و اضافه کرد: در همین راستا توافقات لازم با شبکه تامین قطعات خودرو در سراسر کشور صورت گرفته است.

رونمایی از خط تولید دناپلاس اتوماتیک ظرف چند روز آینده

مدیر عامل ایران خودرو به وضعیت کنونی تولیدات جدید صنعت خودروی کشور اشاره و بیان کرد: خط تولید خودروی دناپلاس اتوماتیک ظرف چند روز آینده از سوی وزیر صنعت رونمایی خواهد شد و از فروردین ماه سال آینده این خودرو به بازار عرضه می‌شود.


هدفگذاری برای کاهش ۱۰۰ درصدی وابستگی به خارج/ رونمایی از خط تولید دناپلاس اتوماتیک در چند روز آینده

او با بیان اینکه محصولات دیگری نیز در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد با اشاره به تعهدات معوقه ایران خودرو به قطعه سازان اظهار کرد: برای عملیاتی شدن تعهدات معوقه هم با برنامه‌ریزی دقیق و زمان بندی مشخص و روشن درصدد هستیم تا بخش اعظمی از مطالبات تا پایان سال جاری پرداخت شود.

مقیمی با اشاره به اینکه به همت قطعه سازان شبکه تامین قطعات خودرو و هماهنگی بین بخشی صورت گرفته خوشبختانه میزان تولید خودرو به بیش از دو هزار دستگاه رسیده است تصریح کرد: در نشست با قطعه‌سازان برای انعقاد تفاهم نامه‌ای در راستای رونق تولید مقرر شد تا با یک توان مضاعف میزان تولید در فاز نخست تا دو هزار و ۵۰۰ دستگاه و سپس تا سه هزار دستگاه افزایش یابد.

پرداخت تسهیلات برای کمک به بدهی خودروسازان

او در خصوص مطالبات شرکت‌های قطعه ساز از خودروسازان هم گفت: با مصوبه دولت،تسهیلاتی برای پرداخت بدهی خودروسازان به قطعه سازان در نظر گرفته شده است و تمام تلاش ما بر این است که در سریعترین زمان ممکن تسهیلات دریافتی به شرکت‌های قطعه‌ساز تزریق شود.

مدیرعامل ایران خودرو به وضعیت تعهدات ایران خودرو در پی افزایش میزان تولید خودرو اشاره کرد و افزود: طی سه ماه گذشته افزون بر ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو به متقاضیان تحویل داده شده و مابقی تعهدات نیز طی ماه‌های آینده طبق برنامه زمان‌بندی عملیاتی شده و حداکثر تا خردادماه سال آینده کلیه تعهدات صفر خواهد شد.

هدفگذاری برای کاهش ۱۰۰ درصدی وابستگی به خارج/ رونمایی از خط تولید دناپلاس اتوماتیک در چند روز آینده

او تصریح کرد: سیاست ایران خودرو بر این است که تمامی منابع حاصل از تسهیلات به مجموعه قطعه‌سازی خودروی کشور تزریق شود و حتی یک ریال هم در حوزه خودروسازی هزینه نخواهد شد.

مقیمی به روش‌های دیگر تامین مالی پرداخت مطالبات قطعه‌سازان نیز اشاره کرد و افزود: تمام تلاش ایران خودرو تقویت جریان نقدینگی در شبکه تامین قطعه‌سازی است.

همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر و با حضور مدیرعامل ایران خودرو، مدیر عامل ساپکو، فرماندار ساوه و جمعی از مسئولان محلی، طرح توسعه تولید قطعات خودرو در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه افتتاح شد.

انتهای پیام / ش ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
واقعا باید همینطوری بشه