درخواست نمایندگان دموکرات از سنا برای عزل ترامپ

دو نماینده مسئول استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان، از مجلس سنا خواستند رئیس جمهور آمریکا را عزل کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مسئولان بررسی پرونده‌ی استیضاح دونالد ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه با حضور در جلسه استیضاح در مجلس سنا، استدلال‌های پایانی خود را بیان داشتند.

جیسون کراو (Jason Crow)، نماینده‌ی دموکرات کلرادو در مجلس نمایندگان، نخستین سخنران این نشست بود. وی خطاب به سناتور‌ها گفت: «امروز وظیفه‌ای به دوش شما گذاشته شده است که باید با صداقت انجامش بدهید و به خطر‌هایی که اجرای وظیفه به همراه دارد نیندیشید؛ ناامید هم نشوید؛ من به نیابت از مجلس نمایندگان به شما (نمایندگان مجلس سنا) می‌گویم وظیفه‌ی شما ایجاب می‌کند ترامپ را محکوم کنید.»

جیسون کراو افزود: نمی‌خواهم چنین وانمود کنم که این کار، فرایندی ساده است. این فرایند به گونه‌ای طراحی نشده که ساده برگزار شود. استیضاح و محکوم کردن رئیس جمهور نباید ساده باشد. استیضاح اقدام جبرانی و راه درمان فوق العاده است؛ ابزاری که تنها در موارد بسیار نادر، وقتی رفتاری به شدت ناشایست و کج روی اتفاق می‌افتد باید از آن استفاده کرد. اما قرار گرفتن بند استیضاح در قانون اساسی هم بدون علت نبوده است.

وی تاکید کرد: از زبان مشاور حقوقی رئیس جمهور شنیدیم که می‌گفت: هدف از استیضاح، باطل کردن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ است. شنیده اید که گفته شده است مجلس نمایندگان می‌خواهد با رد صلاحیت و برکناری رئیس جمهور، در روند برگزاری انتخابات آتی دخالت کند. هیچ یک از این ادعا‌ها درست نیست! در این استدلال ها، تلاش‌هایی هدفمند و به شدت گمراه کننده نهفته بود که می‌خواست نقشی را که استیضاح در دموکراسی ما ایفا می‌کند از بین ببرد.

آدام شیف، مدیر جریان استیضاح ترامپ در صحن سنا نیز گفت: دونالد ترامپ به سوگند خود برای محافظت از قانون اساسی کشور و دفاع از آن، خیانت کرده است؛ اما برای ما خیلی دیر نشده است که به سوگند خودمان وفادار بمانیم و از قدرت خود برای دفاع از دموکراسی کشورمان استفاده کنیم. با عنایت به شواهد مستدل بسیاری که گواهی بر تخلف رئیس جمهور (ترامپ) است و با توجه به این که وی این فضا را به وجود آورده است که همچنان به دنبال دخالت خارجی در انتخابات آتی کشور باشد، از شما قویا می‌خواهیم که به هر دو ماده طرح استیضاح رای مثبت بدهید و دونالد ترامپ، چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا را محکوم کنید و او را از قدرت برکنار کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار