مشاور معاون بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

حوادث ترافیکی و طغیان بیماری‌ها از جمله مشکلات پیش روی کشور

مطلق گفت: امروزه طغیان بیماری‌ها و حوادث ترافیکی از جمله موارد بحران‌های پیش روی کشور هستند.

محمداسماعیل مطلق مشاور معاون بهداشت در امور کاهش خطر و بلایا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مدیریت بحران، اظهار کرد: امروزه بحران‌های مختلف باعث ایجاد مشکلاتی در کشورها از جمله ایران می‌شود به همین دلیل برای مقابله با حوادث و پیشگیری از بروز بحران، باید برنامه ریزی دقیقی انجام شود.

او ادامه داد: مدیریت بحران به معنای کاهش روند آن و کنترل و همچنین رفع این معضل است و به طور کلی مدیریت کردن یک بحران به منظور هدفمند شدن جریان به روال قابل کنترل است.

مشاور معاون بهداشت در امور کاهش خطر و بلایا تأکید کرد: هنگامی که مدیران باید با بحران مقابله کنند، این مرحله به مرحله پیشا - بحران نام گذاری شده است که در مرحله بعدی همان دوره پاسخ به بحران است، مدیران باید به دنبال راهکارهایی جهت مقابله با بحران‌های بعدی باشند.

مطلق اظهار کرد: مدیریت بحران می‌تواند باعث کاهش تحمیل هزینه‌های مختلف شود و در هنگام وقوع بحران یک سخنگوی توانمند باعث اطلاع رسانی دقیق و به موقع به افکار عمومی می‌شود.

لزوم پاسخ سریع به بحران های کشور در ساعت های اولیه وقوع آن

او با اشاره به اینکه پاسخ اولیه به بحران باید دارای 3 ویژگی دقیق، سریع و نامتناقض باشد، تأکید کرد: پاسخ به بحران باید در همان ساعت اولیه انجام شود و به این دلیل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در هنگام وقوع بحران، مردم به دنبال جواب‌های بی‌پاسخ خود هستند.

مشاور معاون بهداشت در امور کاهش خطر و بلایا بیان کرد: یکی از اقدامات مهم در زمینه فرآیندهای بازیابی، انجام کارهای اصلاحی و تحقیق بیشتر در خصوص بحران به وجود آمده است.

مطلق گفت: باید به بحران به عنوان یک تجربه نگریست تا پس از ارزیابی نتایج معلوم شود که کدام اقدامات نیازمند بازنگری و بهبود هستند.


بیشتر بخوانید: تسهیلات زایمانی در مناطق سیل زده فراهم شده است


او یادآوری کرد: امروزه بحران‌هایی مانند زباله بیمارستانی، پسماند، فرسایش خاک، تغییرات اقلیمی، رانش زمین، طغیان بیماری‌ها، همچنین بیماری و حوادث ترافیکی به همراه آلودگی هوا و کمبود نیروی انسانی متخصص در پیش روی ما است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار