با مساعد شدن هوا جستجو برای یافتن کوهنورد شیرازی با بالگرد نیز انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  کردگار محمودی رئیس جمعیت هلال احمر کلاردشت گفت: یک فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر کشور از ساعت ۹ صبح امروز دوشنبه برای یافتن اثری از این کوهنورد در منطقه علم کوه به پرواز در آمد.

او با بیان اینکه گروهی از نیرو‌های امداد و نجات و کوهنوردان کشور نیز در این پرواز بودند، افزود: این بالگرد امروز دو بار بر فراز و دامنه‌های قله علم کوه گشت زد و فیلمبرداری کرد، اما تاکنون هیچ آثار و علائمی از این کوهنورد ناپدید شده مشاهده نشده است.

محمودی ادامه داد: گروه‌های امداو نجات جمعیت هلال احرم کشور در حال کنترل تصاویر گرفته شده از بالگرد هستند، اما هنوز هیچ ردپایی از این کوهنورد پیدا نکردند.

رئیس جمعیت هلال احمر کلاردشت ابراز امیدواری کرد با مساعد شدن شرائط جوی چند سورتی پرواز دیگر نیز انجام و گروه‌های جست و نیز دوباره اعزام می‌شوند.

این کوهنورد اهل استان فارس چهارشنبه گذشته به همراه یک کوهنورد دیگر برای صعود به قله علم‎کوه می‌روند که یکی از این افراد به خاطر شرایط نامساعد جوی بازگشت، اما کوهنورد شیرازی به مسیر خودش ادامه داد و مفقود شد.

قله علم کوه با ارتفاع چهار هزار و ۸۵۰ متر بعد از دماوند، دومین قله مرتفع ایران و دامنه شمالی آن جزو سخت‌ترین مسیر‌های سنگ نوردی کشور است.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.