رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندر ماهشهر از بدسوزی گاز مشعل و آلودگی پساب به دلیل قطعی برق نیروگاه فجر یک خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ایرج سلیمانی رییس اداره حفاظت محیط زیست بندر ماهشهر با بیان اینکه برق نیروگاه «فجر یک»، عصر دیروز از مدار تولید خارج شد گفت: پتروشیمی‌هایی که از این نیروگاه، برق دریافت می‌کردند نیز برقشان قطع شده است که به تبع آن فلرینگ (بدسوزی گاز مشعل) و آلودگی پساب در این پتروشیمی‌ها ایجاد شده است.

اوافزود: میزان و شدت آلودگی ناشی از این حادثه در حال بررسی است و پساب آلاینده این پتروشیمی‌ها وارد خوریات می‌شود، که نمونه‌برداری از آلودگی پساب انجام شد.

سلیمانی تصریح کرد: مشکل فلرینگ (بدسوزی مشعل) در این واحد‌ها از دیشب تقریبا کنترل شده و کاهش یافته، اما آلودگی پساب هنوز ادامه دارد.

محمدرضا قانع رئیس محیط زیست منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر با اشاره به اینکه پتروشیمی‌ها حداکثر تا فردا به حالت عادی بازمی‌گردند و آلودگی ناشی از دود مشعل‌ها و پساب نیز کنترل می‌شود گفت: با قطع برق نیروگاه «فجر یک»، هفت تا هشت واحد پتروشیمی نیز از مدار خارج شدند.

او ادامه داد: دود شدید ناشی ازبدسوزی مشعل‌ها در این پتروشیمی‌ها از ساعت ۱۲ شب گذشته (یکشنبه) کاهش یافت.

قانع اظهار داشت: دیروز ۵ تا ۶ پتروشیمی بدسوزی شدید مشعل داشتند، اما در حال حاضر پتروشیمی‌های امیرکبیر و مارون با دود کم، فعال هستند و وقتی پتروشیمی‌ها دچار شرایط اضطراری می‌شوند، ۲۴ تا ۴۸ ساعت طول می‌کشد تا به حالت عادی بازگردند بنابراین پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا فردا شرایط عادی در پتروشیمی‌هایی که از مدار خارج شده بودند، برقرار شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.