رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده لرستان گفت: از ابتدای کار بازسازی و تعمیرات در مناطق سیل زده لرستان تاکنون حدود یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

 رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده لرستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، گفت: از ابتدای کار بازسازی و تعمیرات در مناطق سیل زده لرستان تاکنون حدود یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

رضا خواجه‌ای افزود: اعتباری بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای واحدهای آسیب دیده از سیل در نظر گرفته شده و علاوه بر این رقم، ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی جهت احداث و مرمت دیواره‌های ساحلی اختصاص یافته است.

او تصریح کرد: تاکنون بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات و ۲۷۰ میلیارد تومان در قالب وام بلاعوض به سیل زدگان استان پرداخت شده که در مجموع مبلغی حدود یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان می‌شود .

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده لرستان اضافه کرد: ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد احداثی داریم که کار احداث ۱۲ هزار و ۳۵۰ واحد آغاز شده و ۱۵۰ واحد باقی مانده  یا مشکل سند دارند و یا کسانی هستند که فوت شده اند و بحث انحصار وراثت بازماندگان مطرح است.

رضا خواجه‌ای با اشاره به اینکه پایان کار ۴ هزار و ۵۰۰ واحد صورت گرفته، اذعان داشت: تعمیرات ۲۰ هزار واحد نیز خاتمه یافته است.

او  با اشاره به مشکلات ستادبازسازی لرستان در مناطق آسیب دیده از سیل گفت: حدود ۱۰۳ هکتار زمین برای افرادی که در بستر رودخانه بودند و باید در جای امن مستقر می‌شدند تامین شد .

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده لرستان با بیان اینکه ا کنون ۶۸ هزار تن سیمان رایگان در بین مردم سیل زده استان توزیع کرده ایم، ادامه داد: این سیمان‌ها از کارخانه رایگان به ما تحویل داده می‌شود اما از کارخانه تا محل مصرف باید هزینه حمل آن پرداخت شود و برای اینکه حلاوت و شیرینی رایگان بودن آن به کام مردم خوش باشد بنیاد مسکن از منابع خود هزینه حمل و نقل را می‌پردازد.

او گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه اسکلت پیچ و مهره‌ای آماده توزیع کرده ایم و خدمات فنی که در مناطق سیل زده انجام می‌گیرد نیز از جمله نظارت، طراحی نقشه و گرفتن پروانه و ... کاملا رایگان است.

رضا خواجه‌ای با ورود به موارد تسهیل کننده امورات مناطق سیل زده استان بیان داشت: مواردی که سبب شد کار‌ها در مناطق سیل زده تسریع شود، یکی ابلاغ اعتبار به موقع از طرف هیات دولت بود و دیگری مدیریت درست بانک‌های عامل ، که ۵۰ هزار واحد به بانک‌های عامل معرفی و حدود ۴۸ هزار واحد عقد قرارداد شد.

او افزود: عمده مشکلات ما در مناطق سیل زده مالکانی بودند که در گذشته بدون مجوز شهرداری اقدام به ساخت و ساز کرده بودند و در حال حاضر با وجود حادثه سیل و از بین رفتن اسناد، شهرداری وجود هر گونه مجوز ساخت را رد کرده و راه و شهرسازی هم معتقد است که سند مالکیت ندارند؛ در شرایط فعلی با توجه به چه مدرکی به این اشخاص تسهیلات پراخت کنیم؟

رضا خواجه ای اذعان داشت:  فارغ از اینکه وظیفه اداری نداشتیم به جهت وظیفه انسانی، فاضلاب شهری شهرستان پلدختر را لایروبی کرده و ماشین آلات سنگین در اختیار مردم پلدختر قرار دادیم.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده لرستان با بیان اینکه در زمینه واحدهای احداثی‌ بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم،گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده انشالله تا پایان سال غالب واحد‌ها به بهره برداری می رسد و خوشبختانه از بحث تعمیرات بیرون آمده ایم .

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
استان لرستان مردم نجیب و مظلومی هستند ! بیچاره ها سیل زندگیشونو داغون کرد