رضا خیرخواه گفت:اتهام سفارت استرالیا به پناهندگی ملی پوشان ژیمناستیک برای ندادن روادید واهی است.

اتهام سفارت استرالیا به پناهندگی ژیمناستیک واهی استرضا خیرخواه سرمربی تیم ملی ژیمناستیک کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کوتاهی سفارت استرالیا در صادرشدن روادید به ملی پوشان ژیمیناستیک ایران بیان کرد: ملی پوشان ژیمناستیک بیش از ۲ سال است که در اردو‌های آماده سازی جهت کسب سهمیه المپیک به سر می‌برند. سفارت استرالیا با اتهامات واهی به بازیکنان ما روادید ندادند و مدعی هستند که قرار است بازیکنان ما پناهنده کشور استرالیا شوند. این گفته فقط یک تهمت به ملت ایران است.  

او گفت: مهمترین هدف در زندگی بازیکنان ما کسب سهمیه المپیک است و اگر قصد پناهندگی داشتند در سفرهای گذشته پناهنده می‌شدند. از مسئولان کشورمان خواهش دارم در برابر توهین سفارت استرالیا از حیثیت ایران دفاع کنند. مدام در جهان گفته می‌شود که سیاست از ورزش جدا است، اما دقیقا بر عکس این گفته عمل می‌کنند.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و وزارت خارجه ایران در حال  پیگیری این اتفاق هستند و امیدوارم هر چه زودتر مشکلات از پیش روی ملی پوشان ژیمناستیک ایران برداشته شود. حدود ۱۲ روز برای گرفتن روادید استرالیا فرصت داریم و فدراسیون ژیمناستیک برای مسابقات جام جهانی استرالیا بلیت هواپیما، هتل رزرو کرده است. فدراسیون جهانی برای حضور ایران در جام جهانی استرالیا به ما دعوت نامه ارسال کرده است و دور از اخلاق حرفه ای و قوانین است که ما را به خاطر اتهام واهی پناهندگی به کشور استرالیا راه ندهند.

خیرخواه در پایان عنوان کرد: جام جهانی استرالیا از تاریخ ۱ اسفند ماه برگزار می‌شود. پیش از استرالیا هم رقابت‌های آلمان را از دست دادیم. کیخا بیشترین امید را برای کسب سهمیه المپیک است و توانایی کسب سهمیه المپیک را دارد. به غیر از استرالیا ۲ رقابت دیگر یعنی باکو و قطر که امتیاز کسب سهمیه المپیک را دارد، پیش رو داریم.


بیشتر بخوانید: خناری نژاد مربی تیم ملی ژیمناستیک شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار