با حضور وزیر ارتباطات و اطلاعات در خوسف، ۴۶۹ پروژه مخابراتی این شهرستان با سرمایه‌گذاری ۴۹۴ میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، آذری جهرمی در سفر یک روزه خود به شهرستان خوسف از سایت همراه روستای گارجگان بازدید و سپس راهی مرکز مخابرت شهرستان شد و در این مرکز پروژه بهینه سازی شبکه مخابراتی این شهرستان را به نمایندگی از ۴۶۹ پروژه با اعتبار ۴۹۴ میلیارد ریال افتتاح کرد.

او افزود: با بهره برداری از سایت همراه روستای گارجگان خوس، و با تکمیل این سایت ارتباطی، این روستا به زودی به نسل سوم و چهارم شبکه ارتباطی متصل می‌شود.

آذری جهرمی در این مراسم به نمایندگی، ۱۴۸ پروژه نصب، توسعه و افزایش پهنای باند دیجیتال، ۱۵ طرح نصب و راه اندازی سوئیچ و ۴۵ طرح اجرای فیبر نوری و ارتقاء ۹ سایت به سایت نسل سوم و چهارم و راه‌اندازی یک سایت را افتتاح کرد.

آذری جهرمی ادامه داد: در گذشته استان خراسان جنوبی شبکه فیبر نوری خوبی نداشت ولی هم اکنون بکه فیبر نوری کامل وبه بهره برداری می رسد.

وی افزود: در گذشته 250 هزار نفر از مردم استان به اینترنت متصل بودند که این رقم هم اکنون به ۸۰۰ هزار نفر رسیده است و در مجموع سایت های استان تقریبا دو برابر شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: استان خراسان جنوبی به لحاظ توسعه فناوری اطلاعات در سطح پایین جدول استان های کشور بودولی با خلاقیت جوان های نخبه این استان و با راه اندازی ۶۰ استارت آپ فعال، این استان جزو استان های دارای پیشرفت بالاست.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.