رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: اروپا مانند یکی از ایالت‌های آمریکا گوش به فرمان ترامپ گام بر می دارد.

اگر سفر بورل نتیجه نداشته باشد، گام ششم را برمی‌داریم/ اروپا گوش به فرمان ترامپ استمجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سفر جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران اظهار کرد: اصولاً مقامات اروپایی به قصد انجام یک کار مفید و اقدام منسجم به ایران سفر نمی کنند، بلکه تنها هدفشان چانه‌زنی و فشار به جمهوری اسلامی ایران است و سفر آقای بورل نیز از این داستان مستثنی نیست.

او افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از مراودات دیپلماتیک استقبال کرده و تلاش دارد که در جهت منافع ملی از آنها بهره برداری کند، اما ما دلخوش و امیدوار به نتیجه این سفر نیستیم.

ذوالنور بیان کرد: اروپا مانند یکی از ایالت‌های آمریکا گوش به فرمان ترامپ گام بر می‌دارد و از این رو به تعهدات خود در برجام عمل نکرد؛ اما اگر سفر آقای بورل در جهت انجام تعهدات باشد از آن استقبال خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: اگر فرستاده اروپا بخواهد تنها به وقت کشی پرداخته و از ما امتیاز بگیرد قطعاً تسلیم خواسته های نامشروع اروپا نخواهیم شد.

او گفت: در مجموع به نظر نمی رسد که از جانب اروپا آبی برای تداوم برجام گرم شود، چرا که آنها اراده ندارند و از طرفی نمی خواهند هزینه ای در برابر آمریکا پردازند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی خاطر نشان کرد: ما نمی‌توانیم به تنهایی تعهدات برجام پایبند باشیم و اگر نتیجه سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و اقدامات آنها نتیجه ای نداشته باشد، قطعا گام ششم کاهش تعهدات برجامی را برمی‌داریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، انتخابات مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
صد گام دیگه هم بردارید در اصل ماجرا تغییری نخواهد کردشما قبل از بتن ریزی در سرمایه های کشور بید فکر یه همچین روزهائی را میکردید همین آمریکائی ها در مورد خروج از عراق خواستار دریافت هزینه هایشان هستند آیا مسئولین کشور ما هم برای بتن ریختن در صنایع هسته ای گفتند ما هزینه کردیم و شما ابتدا خسارت ما را بدهید سپس بتن ریزی کنند
این همه مثل خیلی ز غرامت ها دیگه بود مثل قرارداد کرسنت که از جیب ملت ایران رفت و ماشا الله مسئولین پر تلاشی داریم که از رو نمیرن . . . . و اگه ژاپن این همه خسارت میدید مسئول مربوطه هاراگیری میفرمود ولی مسئولین ما مقاوم تر و پر صلابت تر از این حرفها هستند
قضا و قدر و تقدیر و سرنوشت و . . . . . . .
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحمد
۲۰:۱۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
خواهشا هیچ نرمشی نشان ندهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
گام پنجم را کفتند گام آخر، حالا چه شده گام ششم مطرح شده؟؟؟
خروج از ان پی تی ، قطعیت ایران در برابر زورگویی های آمریکا و اروپا بایستی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
کاملا درست است
آخرین اخبار