حناچی گفت: نباید در شرایط فعلی زحمات اجرای طرح در پروژه زیر گذر استاد معین را نادیده گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در آئین افتتاح و بهره برداری از پروژه زیر گذر استاد معین گفت: اگر امروز عزت و افتخاری داریم و علی رغم بی مهری‌ها روی پای خودمان ایستادیم ،به واسطه اعتماد به نفسی است که در این فضا وجود دارد.

شهردار تهران افزود: انقلاب اسلامی ما را وحدت کلمه و اتحاد به وجود آورد و مرحوم امام (ره) همواره از این وحدت نام می‌بردند و تا زمانی که این اتحاد باشد بقا هم ادامه دارد.

حناچی ادامه داد: در گام دوم انقلاب در کنار اینکه اختلاف نظر باید به مصلحت اصلی توجه شود و به خون شهدای انقلاب اسلامی و افرادی که سال‌ها تلاش کردند و از جان و مال خود گذشتند و عافیت را انتخاب کردند نیز باید توجه کرد.

او افزود: در شرایطی که دشمن تمام همت خود را برای ساقط کردن کشور به کار بسته هیچ راهی جزء اتحاد در این شرایط نداریم و شرایط امروز ما از سال ۶۷ بدتر است چرا که جنگ امروز به فشار عظیم اقتصادی بدل شده است.

شهردار تهران افزود:تباید بگویم ما در شروع پروژه زیر گذر استاد معین نقشی نداشتیم و در پلان‌ها معلوم نیست این پروژه‌ها مفید واقع می‌شود یا خیر‌.

حناچی ادامه داد: اگر تغییرات را در نقشه‌ها پیش بینی نکنیم کارایی پروژه‌ها تبدیل به ضد آن می‌شود مانند اتفاقی که در پروژه صدر اتفاق افتاد.

او افزود: باید پرسید آیا احداث مسیر‌های جدید موثر‌تر است یا توسعه حمل و حمل و نقل عمومی که آمار‌ها نشان می‌دهد برای کاهش آلودگی هوا باید به سمت توسعه حمل و نقل عمومی پیش رویم.

شهردار تهران افزود: پس از افتتاح زیر گذر گیشا به سمت ایجاد پروژه‌های محله محور حرکت می‌کنیم و در گام‌های بعد نیز این مسیر را تعقیب خواهیم کرد.

حناچی ادامه داد: با دو چالش رو به رو هستیم که یکی از آن‌ها در بدنه شهرداری است که خواسته شهروندان را  ندانست چگونه به پروژه بدل کنند.

او افزود: دومین چالش سیستم و ساز و کار ارائه درخواست‌های شهروندی به نهاد‌های بالاتر است.

شهردار تهران افزود: امیدوارم این قدم‌ها اولین قدم‌هایی باشد که شکل پروژه‌های پایتخت را تغییر دهد .

حناچی ادامه داد: دوستانی که صبح  امروز به شکلی صحبت کردند با خود بگویند که آیا این لحن صحبت پروژه‌های استاد معین را تغییر می‌دهد؟ که به نظر من این گونه بیان کردن اعتراض  صحیح نبود و به پروژه‌ای که باید به آن افتخار کنیم به این شکل با آن برخورد می‌شود.

او افزود:  ۸۰ درصد این پروژه در یک سال اخیر رخ داده  و  باید نقد منصفانه داشته باشیم و صفر و یک نباشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار