مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: وزش باد تند تا شدید از روز سه شنبه بیشتر مناطق استان اردبیل را در می‌نوردد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان دهنده‌ی استقرار جوی نسبتاً پایدار در غالب مناطق استان اردبیل تا اواخر هفته جاریست؛ لذا آسمان استان در اکثر اوقات صاف تا نیمه ابری خواهد بود.

او بیان کرد: با توجه به ادامه قرارگیری زبانه مرکز کم فشار بر روی دریای خزر و تقویت گرادیان فشار در سطح زمین، طی مدت مذکور بویژه طی روز‌های سه شنبه (۱۵ بهمن)، پنج شنبه (۱۷ بهمن) و جمعه (۱۸ بهمن) وزش باد تند تا شدید جنوبی در اکثر نواحی استان اردبیل علی الخصوص در مناطق مرکزی و شهرستان گرمی پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به شدت وزش باد در جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر استان اردبیل رخداد کولاک برف در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

محمدی افزود: همچنین از عصر و شب روز سه شنبه تا اوایل وقت چهارشنبه (۱۶ بهمن) گذر امواج کم دامنه تراز میانی جو موجب ایجاد ناپایداری موقتی، افزایش ابر و احتمالاً در برخی نواحی بارش پراکنده و خفیف برف و باران خواهد شد.

او گفت: اتخاذ تمهیدات لازم جهت استحکام سازه‌های موقتی و حداقل رساندن خسارات به تأسیسات و ابنیه، توقف عملیات ساختمانی و عمرانی در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری،اجتناب از صعود به قله های مرتفع استان، اجتناب از اتراق در نقاط پایین دست و دامنه کوه ها و فضاهای باز، خودداری از توقف در جاده های کوهستانی و گردنه های مواصلاتی استان با توجه به احتمال ریزش کوه به داخل جاده، خودداری از تردد در مجاورت ساختمان های نیمه کاره، فرسوده و درختان و بازدید فنی تابلوهای بزرگ در سطح شهر توصیه می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.