مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان ازارائه بیش از ۳ میلیون و ۴۲۷ هزارو ۴۶۱ نفرساعت آموزش‌های مهارتی در بخش‌های دولتی استان در ده ماهه گذشته سالجاری خبر داد.

ارائه بیش از ۳ میلیون و ۴۲۷ هزار نفرساعت آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در سیستان و بلوچستان خداداد اولیایی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:  اداره کل فنی و حرفه ای  آموزش‌های مهارتی را در دو بخش دولتی وغیردولتی با بهره گیری از مربیان مجرب و تجهیزات پیشرفته کارگاهی، مطابق با استاندارد‌های آموزشی روز در خوشه‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر ارائه می‌دهد.

اولیایی افزود: آموزش‌های مهارتی اداره کل عمدتاً در کارگاه‌های مجهز و در ۲۴ مرکز آموزشی ثابت دولتی ویژه آموزش مردان، زنان و مراکز آموزشی دو منظوره در سطح استان اجرا می‌شود.

او  تصریح کرد: عملکرد این اداره کل دربخش دولتی به میزان ۳ میلیون و ۴۲۷ هزارو ۴۶۱ نفرساعت آموزش معادل ۲۴ هزار و ۹۶ نفر دوره آموزشی در ده ماهه گذشته از سالجاری بوده است.

اولیایی خاطر نشان کرد: این اداره کل در خوشه صنعت ۹ هزار و ۸۰۶ نفر دوره معادل یک میلیون و ۵۱۱ هزار و ۸۶۶ نفر ساعت و درخوشه کشاورزی یک هزار و ۷ نفر دوره معادل ۱۱۷ هزار و ۹۱۹ نفر ساعت و درخوشه خدمات ۹ هزار و ۳۸ نفر دوره معادل یک میلیون و ۱۷۸ هزار و ۴۸۸ نفرساعت و درخوشه فرهنگ و هنر ۴ هزار و ۲۴۵ نفر- دوره معادل ۶۱۹ هزار و ۱۸۸ نفرساعت عملکرد آموزشی در بخش دولتی داشته است.

او در ادامه گفت: آموزش‌های مهارتی در قالب یک هزار و ۷۸۸ دوره آموزشی معادل ۳۶۷ حرفه به متقاضیان ارائه شده و بیشترین متقاضیان در بخش صنعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان اظهارداشت: تنــوع آموزش هــای فنــی و حرفــه‌ای و مهارتــی چــه در ســاختار و چــه در ارائــه آن از مزیت هــای ایــن نــوع آمــوزش بــرای مهــارت آمــوزان اســت.

اولیایی بیان کرد: مراکز ثابت، جوار دانشگاهی، روستاها، صنایع، زندان‌ها، پادگان‌ها و مهارت آموزی در محیط واقعی کار، سیار شهری، سکونتگاه‌های غیررسمی و ... در بخش دولتی قرار دارند و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این مراکز کاملا به صورت رایگان ارائه می‌شود.

او  بیان کرد: در سال گذشته اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان به ۱۰۰ درصد تعهدات خود در بخش دولتی عمل کرده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
چه خوب و مفید
آخرین اخبار