رئیس دانشگاه خوارزمی کرج گفت: بیست و ششمین کنفرانس مهندسی و فناوری فوتونیک ایران از فردا به میزبانی دانشگاه خوارزمی کرج برگزار می‌شود.

بیست و ششمین  کنفرانس مهندسی و فناوری فوتونیک ایرانعزیز الله حبیبی، رئیس دانشگاه خوارزمی کرج در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت: کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران به ابتکار انجمن اپتیک و فوتونیک ایران با همکاری بیش از ۲۵۰ موسسه صنعتی، دانشگاهی و مجامع علمی و تحقیقاتی داخل کشور به صورت سالانه در محل دانشگاه های ایران برگزار می شود.
حبیبی افزود: هر ساله تعداد زیادی از محققان، متخصصان و صاحب نظران دعوت می‌شود تا مقاله های پژوهشی خود را که حاوی یافته های نو در زمینه های موضوعی کنفرانس است از طریق وب سایت کنفرانس ارسال کنند.
او گفت: آشنایی متخصصان و پژوهشگران دانشگاهی و مراکز پژوهشی و صنعتی کشور با فعالیت یکدیگر، مبادله اطلاعات و ایجاد ارتباط بین صنعتگران و پژوهشگران، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و فناوری در زمینه‌های گوناگون اپتیک و فوتونیک در کشور و تشکیل میزگردهای تخصصی از اهداف این کنفرانس است.
رئیس دانشگاه خوارزمی کرج افزود: مقالات برتر برای چاپ در مجله بین المللی علمی- پژوهشی اپتیک و فوتونیک ایران معرفی می‌شوند و از تعداد ۳۷۴ مقاله رسیده تعداد ۳۱۳ مقاله پذیرفته شده که به صورت همزمان تعداد ۷۳ سخنرانی ارائه می‌شود و۲۴۰ پوستر نیز به این کنفرانس راه یافته است.
حبیبی گفت: آشنایی متخصصان و پژوهشگران دانشگاهی و مراکز پژوهش و صنعتی کشور با فعالیت‌های یکدیگر، مبادله اطلاعات و ایجاد ارتباط بین صنعتگران و پژوهشگران، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و فناوری در زمینه‌های گوناگون اپتیک و فوتونیک در کشور و برگزاری میزگرد های تخصصی از اهداف برگزاری این کنفرانس است.
او افزود: اپتیک غیرخطی، افزارهای پلاسمونی، افزاره های ترا هرتز، سامانه های اپتو الکترو مکانیکی، اپتیک کوانتومی، افزارهای فراماده اندازه گیری بر پایه نور، انبرک نوری، سلول های خورشیدی، اپتیک هندسی و طراحی اپتیکی، افزارهای نوری آلی، پلیمری، بیوفوتونیک، طیف نگاری، اپتیک جو و سنجش از دور، افزاره های نوری گرافنی پلاسما، فیبر نوری، افزارهای بلور فوتونی، افزاره های نوری نیم رسانا، اپتیک پراشی، تمام نگاری، لیزرهای نیم رسانا، لیزرهای حالت جامد و گازی، مگنتو فوتونیک، نانوساختارها و نانو ذرات نوری و نور ساختار یافته محورهای تخصصی این کنفرانس است.
رئیس دانشگاه خوارزمی کرج گفت: همزمان با برگزاری این کنفرانس نمایشگاه های تخصصی به تعداد ۱۰ غرفه تخصصی و کارگاه های آموزشی مرتبط با محور های تخصصی کنفرانس نیز برپا می شود.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.