سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد گفت: هرگونه حمل و نقل دام بدون پلاک شناسایی در این شهرستان ممنوع است.

آغاز سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: حمل و نقل دام بدون پلاک ممنوع است و از فردا تمامی بهره‌برداران (دامداران، دامپروران، چوب داران، صاحبان کشتارگاه‌های دام) باید از حملِ هرگونه دام‌های بدون پلاک خودداری و در صورت مشاهده با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی می‌شود.

او با اعلام بخشنامه‌های ابلاغی در خصوص ممنوعیت بارگیری، حمل و تردد و کشتار دام‌های فاقد پلاک افزود: پیرو این قانون که از تاریخ ۱۵ دی ۹۸ ممنوعیت حمل دام‌های فاقد پلاک بین اجرا شد و در صورت مشاهده حمل دام‌های فاقد پلاک، برابر قانون برخورد قضائی با افراد متخلف با همکاری نیرو‌های انتظامی و قضایی خواهد شد.

آغاز اضافه کرد: مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای حمل برای دام‌های بدون پلاک صادر نخواهد شد و در صورت مشاهده دام‌های فاقد پلاک برابر قانون قضایی برخورد خواهد شد.

او با بیان اینکه طرح پلاک‌کوبی دام‌ها یا هویت‌گذاری آن‌ها یک طرح ملی و مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و قانون نظام دامپروری کشور است، گفت: همه دام‌ها بایستی از سوی مالکان آن‌ها پلاک‌کوبی شوند در غیراین صورت و بدون نصب پلاک، هرگونه جابجایی دام و خرید و فروش آن قاچاق محسوب شده و با صاحب آن برخورد خواهد شد.

او اظهار داشت: در طرح جدید پلاک‌کوبی دام‌ها، به هر دام یک پلاک ۱۶ رقمی نصب می‌شود که مشخص‌کننده هویت دام، مکان نگهداری و مالک آن است.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد تصریح کرد: بهره‌برداران موظف هستند با مراجعه به اتحادیه‌های دامپروری و معاونت امور دام شهرستان نسبت به ثبت واحد‌های مربوطه و پلاک‌گذاری دام اقدام کنند.

آغاز همچنین از دامداران خواست در صورت اطلاع پلاک کوبی دام با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ شبکه دامپزشکی مهاباد تماس بگیرند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.