به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین روز از جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلمهای «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت، «بی صدا حلزون» به کارگردانی بهزنگ دزفولی زاده، «تومان» مرتضی فرشباف و فیلم کوتاه «دابر» و مستند «قصه دختران فروغ» به کار خود پایان داد.
«شنای پروانه» اولین فیلم بلند سینمایی کارت محسوب میشود که مسائل و مشکلات افراد طبقه پایین جامعه را نشان میدهد. این افراد برای رسیدن به برخی از اهدافشان کماکان به زور متوسل میشوند و روش حق خواهی شان گونه دیگری است.
این فیلم با استقبال زیادی روبرو شد و یکی از حاشیههای نشست پرسش و پاسخ آن، به پانته آ بهرام یکی از بازیگران فیلم مربوط میشود که شال خود را از سر برداشت تا بگوید برای نقشی که کوتاه بود، موهایش را تراشیده است و گریمی متفاوت دارد.
امیر آقایی هم که نقش یک شرور را در این فیلم بازی میکند، گفت: این نقش بخشی از زندگی پیش از هنرپیشه شدنم است.
فیلم سینمایی «بی صدا حلزون» نیز اولین فیلم بلند سینمایی بهرنگ دزفولی زاده است که بخشی از مشکلات جامعه ناشنوایان را در دل یک درام نشان میدهد.
هانیه توسلی برای رسیدن به نقشش زحمت کشیده و این را در جزئیات ارائه آن میتوان دید. یکی از حاشیههای نشست هم اعتراض کارگردان نسبت به تصمیمات هیئت انتخاب جشنواره بود. دزفولی زاده گفت که چرا فیلمش با توجه به پتانسیلهای موجود در آن و آماده بودن نسخه نهایی در بخش سودای سیمرغ حضور ندارد؟! او اعلام کرد که با این کار حق عوامل بخصوص هانیه توسلی ضایع شده است. از دیگر حاشیههای این فیلم، حضور نداشتن محسن کیایی، مهران احمدی و پدرام شریفی در نشست پرسش و پاسخ بود.
فیلم بعدی «تومان» مرتضی فرشباف بود؛ فیلمی که کارگردانش در نوع پرداخت قصه، دکوپاژ، میزانسن، کارگردانی و فیلمبرداری تلاش کرده بود دنیای جدیدی را تجربه کند. این فیلم را باید بدون خستگی و حداقل دوبار دید تا بتوان مفهوم درونی و زیرلایههایش را کشف کرد. از تقاط قوت «تومان» بازی روان و یکدست بازیگران بخصوص نقش اصلی مرد یعنی میر سعید مولویان بود که نظرات مثبت فراوانی را به خود جلب کرد.
فیلم کوتاه «دابر» و مستند «قصه دختران فروغ» هم که در سانس آخر سینما رسانه اکران شدند، مهجور ماندند و با استقبال کمی روبرو شدند.
فیلمهای «درخت گردو» (محمدحسین مهدویان) در سینماهای آزادی (سالن شهر هفتم) و سینما ماندانا، «خروج» (ابراهیم حاتمیکیا) در سینماهای آزادی و گالریا و «شنای پروانه» (محمد کارت) در سینماهای باغ کتاب و گالریا در روز دوم جشنواره فجر به سانس فوقالعاده رسیدند.
انتهای پیام/
متاسفیم از این وضعیت ظاهر و پوشش هنرپیشه ها باید چه کرد؟ چه کسانی مسئول هستند؟
پس وزارت ارشاد چه کاری می کنه ؟؟
ایکاش اندازه یه جو عقل داشتین
پولشو گرفتی
الان این سینما و افراد با چه دردی میخورند
لطفاً عناصر زیبا سازی در شبکه ها را افزایش دهید. مخصوصاً شبکه قرآن کریم. چون زيبا نشان دادن شبکه قرآن کریم باعث ارتقاء مقام میشود. حتی اگر شبکه قرآن کریم بسم الله الرحمن الرحیم را همیشه نشان دهد وضعیت فوقالعاده بهترین ایجاد میشود. ما انتظار داشتیم شبکه قرآن اسماء الحسنی و اذکار را 24 ساعته نشان دهد چون این کار در شبکه قرآن کریم واجب است.
شبکه نمایش بازپخش نمیخواد و در شبکه نمایش فیلم های خوب پخش نمیشود. لطفاً 4 تا شبکه نمایش جدید راه اندازی کنید.
پخش مستقیم و دائمی اماکن مقدس در کانال جدید خواستارم.
در کل پخش شبکه ها با قدرت دین اسلام هماهنگ نیست. پخش دائم چند ذکر از جنگ جلوگیری میکند.
داداش حالا دیگه بیخیال درسته عقده ای و چندشن ولی حکم خودشونو دارن
و چه قدر باید توفیق اینها رو گریم کنند
ولکن اقا......
و حالا اینا شدن الگوی مملکت ما .
این جور سلبریتیها به بنیان خانواده ها صدمه میزنن
و هیچ کس جلوی اینا رو نمی گیره.
اسمش هم جشنواره فجر هست ولی اینا ضد فجر هستن
ما که تا این حد ندیده بودیم کسی عقده خود کم بینی داشته باشه
آیامبلغی که بابت بازی دراین فیلم گرفتی میتونی اینطوری شفاف به همه نشان بدی!!!
یک دنیا کمدی هستین برا خودتون . البته بلانسبت چارلی چاپلین
یکی نیست بهشون بگه اون جانبازی که برای این مملکت و امثال منو شما رفته تنش تیکه تیکه شده هیچ وقت نمیاد داد بزنه که من برای شما این کارو کردم اون وقت یه مو تراشیده......!
میخاد پولشو بگیره
نیاز به نشون دادن نبود
شهدا شرمنده ایم