معاون عمرانی وزیر کشور از افتتاح ۵ هزار و ۱۷۳ پروژه عمرانی در دهیاری‌های کشور خبر داد.

افتتاح بیش از ۵ هزار پروژه در دهیاری‌های کشور در دهه فجرمهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برنامه‌های دهیاری‌های کشور در ایام الله فجر، گفت: با توجه به وظایف قانونی دهیاری‌ها مطابق با اساسنامه، دهیاری‌ها موظف به اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی دارای اولویت در روستا‌ها هستند.

معاون عمرانی وزیر کشور افزود: این پروژه‌ها از لحاظ نوع به چند دسته اعم از بهسازی معابر، احداث ساختمان اداری، بهداشت محیط و پسماند، ایمنی و آتش‌نشانی، ساماندهی آرامستان و گلزار شهدا، اماکن ورزشی و فرهنگی، بوستان روستایی و فضای سبز تقسیم شده‌ است.

جمالی‌نژاد بیان کرد: اکنون تعدادی از پرو‌ژهایی که قبلا انجام شده، توسط دهیاری‌ها در این ایام افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد که امسال تعداد کل پروژه‌های عمرانی قابل افتتاح دهیاری‌های کشور ۵ هزار و ۱۷۳ پروژه است.

او با بیان اینکه بیشترین تعداد پروژه‌های دهیاری‌ها مربوط به بهسازی معابر ۳ هزار و ۵۸۱ پروژه است، گفت: پس از بهسازی معابر، بیشترین تعداد پروژه‌، مربوط به موضوع ایمنی و آتش‌نشانی با تعداد ۴۴۷ پروژه برآورد شده است.

معاون عمرانی وزیر کشور در پایان گفت: برای انجام این پروژه‌ها مبلغی بالغ بر ۹ هزار و ۵۰۳ میلیارد ریال هزینه شده و میانگین اعتبارات برای هر پروژه معادل یک هزار و ۸۳۷ میلیون ریال برآورد شده است.


بیشتر بخوانید: کلنگ زنی بیش از ۱۶ هزار پروژه عمرانی در دهه فجر امسال


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار