رییس جمهور سریلانکا خواهان انجام تحقیق درباره خرید ۱۰ فروند هواپیمای ایرباس در سال ۲۰۱۳ توسط شرکت ملی هواپیمایی سریلانکا شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رییس جمهور سریلانکا روز یکشنبه خواهان انجام تحقیق درباره خرید ۱۰ فروند هواپیمای ایرباس به ارزش ۲.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳ توسط شرکت ملی هواپیمایی سریلانکا شد.

این شرکت هواپیمایی دو روز پیش واریز یک جریمه بی سابقه را به منظور در امان ماندن از تعقیب قضایی در یک ماجرای بزرگ فساد پذیرفت. شرکت ایرباس روز جمعه متعهد شد مبلغ ۳.۶ میلیارد یورو به فرانسه، انگلیس و آمریکا پرداخت کند تا پرونده‌های تحقیق علیه ایرباس در این سه کشور مختومه شود. این تحقیقات مربوط می‌شود به فساد مالی نمایندگان فروش ایرباس در قرارداد‌های فروش هواپیما.

بر اساس رای یک دادگاه در لندن در روز جمعه، سفارش شش فروند هواپیمای ایرباس آ ۳۳۰ و چهار فرزند هواپیمای ایرباس آ ۳۵۰ در سال ۲۰۱۳ میلادی توسط سریلانکا در میان معاملات مشکوک قرار دارند. کارشناسان تحقیق معتقدند که شرکت ایرباس به منظور کسب یا حفظ بازار خود، مانع از پرداخت پول توسط واسطه‌ها به مدیران یا کارمندان شرکت ایرباس نشده است.

گوتابایا راجاپاکسا (Gotabaya Rajapaksa) , رییس جمهور سریلانکا دستور داده است تحقیقات کامل در این زمینه صورت بگیرد.

دولت سابق سریلانکا در سال ۲۰۱۵ میلادی اقدام به انجام یک تحقیق جنایی در این پرونده کرد. این تحقیق به جایی نرسید. شرکت ملی هواپیمایی سریلانکا با زیانی معادل ۱.۲۴ میلیارد دلار و حدود ۷۵۰ میلیون دلار بدهی، در وضعیت دشواری قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار