معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: پروژه‌های اقتصادی کرمانشاه بر محور مردم تعریف می‌شود، چرا که فعالیت‌های اقتصادی فقط با حضور مردم، نخبگان، اساتید و صاحب‌نظران توسعه می‌یابد.

پروژه پتروشیمی اسلام‌آباد غرببه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هدایت حاتمی در خصوص پروژه‌های حوزه اقتصادی در ایام‌الله دهه مبارک فجر در سطح استان، گفت: افتتاح و یا کلنگ‌زنی پروژه‌هایی که از نظر اقتصادی متوسط یا بزرگ است، معمولا در مناسبت‌های خاصی همچون هفته دولت و ایام‌الله دهه مبارک فجر انجام می‌شود.

او مجموع پروژه‌های حوزه اقتصادی که در این ایام افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شوند را ۱۷۰ مورد اعلام کرد و گفت: ۱۴۱ پروژه از این تعداد افتتاح و ۲۹ پروژه کلنگ‌زنی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه، جمع اعتبارات پروژه‌های مذکور را ۹ هزار و ۵۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: افتتاح و کلنگ‌زنی این پروژه‌ها با اعتبارات سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تامین شده و یا می‌شود.

او کاهش سه درصد از نرخ بیکاری استان تا پایان سال‌جاری و فاصله گرفتن از رتبه اول بیکاری را دو هدف مهم تیم اقتصادی استان در حوزه اشتغال دانست و گفت: به یاری خدا این اهداف در ۲ ماه مانده به پایان سال محقق شده است.

حاتمی از پروژه پتروپالایش آناهیتا در شهر کرمانشاه و پروژه پتروشیمی در شهر اسلام‌آباد غرب به‌عنوان پروژه‌های کلیدی و محرک حوزه اقتصادی یاد کرد و افزود: سالیان سال برای این پروژه‌ها انتظار کشیده‌ایم که در ایام‌الله دهه مبارک فجر شروع خواهد شد  پروژه پتروپالایش آناهیتا در صورت راهبری حدود دو سال زمان لازم دارد و حدود ۲ میلیارد دلار معادل ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به‌صورت مستقیم دارد که این رقم، رقم خیلی چشم‌گیری است.

حاتمی یادآور شد: راه‌اندازی پروژه پتروشیمی اسلام‌آباد غرب نیز برای ۲ سال برنامه‌ریزی شده که اعتبارات فاز سال اول آن ۷ هزار میلیارد تومان است و در اعتبارت امسال محاسبه شده و به‌راحتی این اعتبار یکی‌دو درصد از نرخ بیکاری استان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

 



انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.