استاندار گلستان گفت: دانشگاه‌ها و حوزه‌های علیمه، دانشجو‌های خارجی خود را برای نمونه گیری به دانشگاه علوم پزشکی استان معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،   هادی حق شناس، استاندار گلستان در جلسه شورای سلامت استان با بیان این که خوشبختانه تاکنون هیچ مورد ابتلا به بیماری کرونا در استان گزارش نشده است گفت: دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه استان که دانشجو و طلبه خارجی دارند باید دانشجویانی که در مدت ۲ هفته گذشته از مسافرت بازگشته اند و یا عزم سفر دارند را به دانشگاه علوم پزشکی برای نمونه گیری معرفی کنند.


عبدالرضا فاضل مدیر کل دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در هر شهرستان یک بخش با ۲۰ تخت در مجموع در ۱۶ بیمارستان دولتی برای قرنطینه و بستری مبتلایان احتمالی بیماری کرونا آماده است.


عبدالرضا فاضل افزود: بیمارستان‌های بخش خصوصی و تامین اجتماعی هم برای کمک اعلام آمادگی کرده اند.


او گفت: کسانی که به تازگی مسافرت خارجی داشته اند به خصوص به چین باید همه مواردی که برای آنفولانزا رعایت می‌کردند برای کرونا هم رعایت کنند.


فاضل ادامه داد: افراد مسن، افرادی که شیمی درمانی می‌کنند و کسانی که به عللی مانند دیابت یا نارسایی کلیوی، بدنشان مقاومت کمتری دارد در معرض خطرند و باید بیشتر مراعات کنند.


پرهیز از دست دادن و روبوسی همچنان مهم‌ترین توصیه برای پیشگیری از ابتلا به این بیماریست.


انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.