معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: دشمنان در زمینهٔ دارو و غذا بیشترین فشار را به کشور وارد می‌کنند تا بیشترین نارضایتی را در بین مردم ایجاد کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسین برزگر  معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه دشمنان در زمینهٔ دارو و غذا بیشترین فشار را به کشور وارد می‌کنند  گفت: دشمن به دنبال این است که بیشترین نارضایتی را در بین مردم ایجاد کنند.

او افزود: ما در تولید دارو تا امروز با هیچ مشکلی مواجه نشدیم و نسبت به اینکه می‌خواستند ما فلج شویم، اما تاکنون مشکلی نداشته‌ایم و برای اینکه بتوانیم برخی از دارو‌ها از جمله دارو‌های بیماری خاص را مورد نظارت بیشتری قرار دهیم آن‌ها را در داروخانه‌های منتخب توزیع می‌کنیم.

برزگر با بیان اینکه اگر در حوزه «غذا» و سایر کالا‌های سلامت به شکل دارو از مبدأ تا مقصد چرخه توزیع را رعایت می‌کردند، شاید دچار مشکل نمی‌شدیم عنوان کرد: در آزمایشگاه‌های کنترل کیفی غذا و دارو که مرجع اصلی مبارزه با بیوتروریسم است در ۹ ماهه اول امسال هفت هزار و ۲۱۵ نمونه از محصولات غذایی آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و کالای سلامت آزمایشات کامل را انجام دادیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد:  ۹۸.۲ درصد محصولات تولیدی سالم بودند و بیش از هزار بازدید با بیش از ۳۴۰ مورد نمونه‌برداری در این خصوص صورت گرفته است و در خصوص محصولات کشاورزی نیز یک هزار و ۵۰۰ نمونه برای باقیمانده سموم برای محصولات تولیدی انجام دادیم و در این راستا در سال جاری ۲۷۱ بازرسی مشترک با سازمان صمت داشتیم.

این مقام مسئول گفت: عمده مشکلات این حوزه فروش غیرمجاز دارو‌های شیمیایی و قاچاق و دارو‌های ترکیبی و کپسول شده دست ساز به منظور دخالت در درمان است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.