مراسم تجلیل از فرزانه فصیحی به سبب رکوردشکنی در ورودی مسابقات قهرمانی جهان در سرای ورزشکاران اصفهان برگزار شد.

فرزانه فصیحی، دونده اصفهانی در گفت و گو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، و در حاشیه مراسم تجلیل از وی به خاطر رکوردشکنی در ورودی مسابقات قهرمانی جهان گفت: از همه کسانی که در برگزاری این جلسه شرکت کرده اند تشکر میکنم. مشخصا در هنگام رقم خوردن اتفاقات بزرگ، افراد زیادی دست به دست هم می دهند.
 
او افزود: من روز‌های سختی را گذراندم و حمایت نشدم، ولی پدرم پنج سال در پیست‌های دو و میدانی کنار من بوده است. مادرم همیشه مدیریت سیستم ورزشی خانواده ما را برعهده داشته و همسر عزیزم در تمام روز‌های سخت و آسان کنار من بوده است. واقعاً باید از همه زحماتی که این عزیزان برای من کشیدند  تشکر کنم.
 
فصیحی درباره تصمیمش برای انصراف از دو و میدانی اظهار کرد: زمانی به فکر انصراف از ادامه حرفه خود افتادم اما با حمایت ها و مشورت ها تصمیم گرفتم که در این رشته باقی بمانم و تلاش کنم. به یاد می‌آورم که یک سال پیش تصمیم گرفتیم که اتفاق بزرگی را رقم بزنیم. در سال ۹۳ با ۷.۳۵ رکورد شکستم و با سه صدم ثانیه فاصله نسبت به رکورد جهان حسرت زیادی خوردم.

دونده ایرانی ادامه داد: آن زمان به خودم گفتم که باید هرطور که شده جواز ورودی این مسابقات را کسب کنم. اتفاقات سختی افتاد، اما خدا را شاکرم که این رکورد برای اولین بار در تاریخ دو و میدانی زده شد. همه خنده‌های بعد از خط پایان را می‌بینند، اما سختی‌های زیادی در پشت رکوردشکنی‌ها نهفته است.

او در ادامه صحبت هایش از تسلیم نشدنش در این راه گفت: روز‌هایی بود که همه از نتوانستن حرف می‌زدند، از من انتقاد می کردند و می‌گفتند نباید تمام سرمایه ات مثل وام ازدواج را در این راه بگذاری. اما صحبت های آقای برکت و حمایت ایشان باعث شد که امروز این افتخار به دست بیاید

فرزانه فصیحی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این اتفاق نقطه بزرگی در ورزش بانوان ما باشد و بانوان باور کنند که می‌توانند؛ چرا که کشور ما پر از استعداد است. به امید اینکه بانوان به خودباوری برسند، چیزی که من خودم نداشتم، اما آن را کسب کردم.

لازم به ذکر است که در پایان این مراسم، هیئت دو و میدانی به نشانه تقدیر و تجلیل از این دونده اصفهانی، مبلغ بیست میلیون تومان به او هدیه داد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.