تیم پرسپولیس در پایان هفته هجدهم ۴۰ امتیاز کسب کرده و با ثبت ۷ پیروزی دیگر، از حد نصاب قهرمانی در لیگ ایران نیز عبور خواهد کرد.

آیا پرسپولیس با ۷ برد قهرمان می‌شود؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم سرخپوش پایتخت که برای پنجمین فصل متوالی، مدعی جدی عنوان قهرمانی است، یک برد دیگر نیز به دست آورد تا در پایان هفته هجدهم، صدرنشین بلامنازع لیگ برتر باشد. آن‌ها ۵ امتیاز با سپاهان فاصله دارند و نکته جالب این که در سه هفته ابتدایی، دو تیم مدعی را شکست دادند و حالا سه هفته جهنمی را برابر استقلال، سپاهان و شهرخودرو در پیش خواهند داشت.


* شمارش معکوس؛ ۷ برد تا قهرمانی؟

هنوز ۱۲ هفته تا پایان لیگ هجدهم باقی مانده و تعیین قهرمان از کار آسان و عقلانی نیست. اما باتوجه به استاندارد یک تیم قهرمان (۲ امتیاز در هر بازی) و همچنین رعایت آن در لیگ برتر ایران، می‌توان پیش بینی کرد که پرسپولیس در صورت کسب ۷ پیروزی دیگر، به مقام قهرمانی خواهد رسید. سرخ‌ها اگر بتوانند ۷ برد به دست آورند، ۶۱ امتیازی خواهند شد.

یک نکته جالب این که نایب قهرمانان لیگ ۱۶ تیمی ایران، هیچگاه از ۵۸ امتیاز بیشتر نگرفته‌اند و حتی در چند دوره نیز در حوالی ۵۵-۵۶ امتیاز کار خود را تمام کرده‌اند. یعنی اگر شاگردان یحیی گل محمدی خوش شانس باشند، با ۶ برد نیز جام را بالای سر خواهند برد، ولی باتوجه به فشردگی رقابت در کورس قهرمانی و حضور مدعیان پرتعداد، بعید است یکی از تیم‌های سپاهان، تراکتور، استقلال و شهرخودرو به ۵۸-۵۹ نرسند.

* در انتظار عملکردی مانند نیم فصل اول

پرسپولیس در نیم فصل اول شروع خوبی نداشت و برابر سه تیم مدعی شهرخودرو، تراکتور و سپاهان شکست خورد، اما شاگردان کالدرون در ادامه به فرم خوبی رسیدند و توانستند با صدرنشینی به کار خود در نیم فصل اول خاتمه دهند. حالا اگر قرمز‌ها در ادامه لیگ نیز همچون نیم فصل اول عمل کنند، باید ۸ برد و یک تساوی به دست بیاورند.

در این صورت آن‌ها ۶۵ امتیازی خواهند شد و با ثبت رکوردی جالب با یک مربی ایرانی، جام را بالای سر خواهند برد.

* قیام علیه تاریخ!

این حدس و گمان‌ها همگی در شرایطی است که دیگر تیم‌های مدعی همچون دوره‌های قبل عمل کنند، اما امکان دارد سپاهان، استقلال و... به روند خوب خود ادامه دهند و دچار لغزش نشوند تا در پایان فصل، چند تیم ۶۰ امتیازی را شاهد باشیم! بنابراین هواداران پرسپولیس و همچنین دیگر تیم‌ها نباید به یک الگوی خاص در امتیازگیری دلخوش باشند چرا که هر فصل امکان دارد رکورد‌های جدید از راه برسند.

از طرف دیگر پرسپولیسی‌ها نباید روی بازی‌های خاص سرمایه گذاری کنند و از خیر پیروزی در مقابل تیم‌های مدعی بگذرند. چرا که شکست در دربی یا باخت مقابل سپاهان، می‌تواند شیرازه یک تیم را از هم بپاشاند و منجر شود روند تیم‌ها دستخوش تغییر و تحولات بشود؛ بنابراین برای شناسایی تیم قهرمان، باید تا پایان لیگ منتظر ماند؛ همچنین باید رفتار تیم‌ها در نتیجه گیری را نیز دنبال و بررسی کرد که آیا در راه الگو‌های قبلی گام برمی‌دارند یا علیه تاریخ خواهند بود.

 

منبع: ورزش سه

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.