سرمربی اسبق تیم فوتبال پیکان گفت: مدیران این باشگاه یک ماه پیش برای جانشینی حسین فرکی از من برنامه خواستند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر مدیرروستا درباره بحث مذاکراتش با مسئولان شرکت ایران خودرو برای عهده گرفتن سمت مدیرعاملی باشگاه پیکان و جانشینی محمود شیعی بیان کرد: برنامه هایم را به مدیرعامل ایران خودرو ارائه کردم، اما اینگونه به نظر می‌رسد که حمیدرضا گرشاسبی که مدتی قبل از عضویت در هیئت مدیره این باشگاه استعفاء داده بود پس از بازگشت به این باشگاه دنبال مدیرعاملی است.

طبق قانون گرشاسبی نمی‌تواند مدیرعامل پیکان شود

او افزود: البته احساس می‌کنم گرشاسبی برای مدیریت در باشگاه پیکان، مشکل بازنشستگی دارد و طبق قانون نمی‌تواند در این سمت فعالیت کند. با این حال نمی‌دانم چه اتفاقی رخ می‌دهد. اکنون منتظر اعلام رسمی مدیران ایران خودرو هستم تا مشخص شود درباره من یا گرشاسبی چه تصمیمی می‌گیرند.

یک ماه پیش برای سرمربیگری پیکان از من برنامه خواستند

مهاجم اسبق تیم پیکان درباره اینکه از او به عنوان یکی از گزینه‌های جانشینی حسین فرکی در سمت سرمربیگری این تیم هم یاد می‌شود، بیان کرد: حدود یک ماه پیش برای سرمربیگری پیکان از من برنامه خواستند، اما این اتفاق بیفتد و افرادی مانند گرشاسبی و کیانی در باشگاه مشغول شوند به احتمال فراوان از نفرات مدنظر خودشان استفاده می‌کنند. من همچنان منتظر اتفاقات باشگاه هستم.

وضعیت مدیریتی پیکان وخیم است

او درباره ارزیابی اش از شرایط بحرانی تیم پیکان در لیگ برتر اظهار داشت: وضعیت باشگاه پیکان از لحاظ مدیریتی بسیار وخیم است. این مهم‌ترین مشکل باشگاه است. اگر پیکان از لحاظ مدیریت ورزشی وضعیت درستی داشت، باید پس از اتمام نیم فصل اول که زمان مناسبی برای یارگیری و استفاده از دوران تعطیلات بود، مریی اش را تغییر می‌داد. مدیران باشگاه نباید اجازه می‌دادند کار به اینجا برسد. یک مربی نیاز به زمان دارد و با شرایط فعلی تیم پیکان هر مربی‌ای روی کار بیاید، یکی دو بازی را از دست می‌دهد تا با شرایط تیم آشنا شده و آن را بسنجد.

پیکان باید پس از اتمام نیم فصل سرمربی اش را تغییر می‌داد

مدیروستا افزود: باشگاه پیکان باید پس از نیم فصل سرمربی اش را تغییر داده و فردی را که به تفکرات مدیریتی نزدیک بود به تیم اضافه می‌کرد. اکنون نقل و انتقالات به پایان رسیده و فرصت آماده سازی تیم از بین رفته و تازه مدیران باشگاه به فکر تغییر سرمربی افتاده اند. در کل ورزش ما از لحاظ مدیریتی مشکل جدی دارد.

او درباره اینکه با این تفاسیر پیکان تا چه اندازه برای بقا در لیگ برتر شانس دارد، گفت: اگر مدیریت باشگاه تعویض شود و مدیرعامل جدید بتواند اقدام‌های لازم را انجام بدهد به نظر من تیم از وضعیت فعلی نجات پیدا می‌کند.

مدیرروستا درباره اینکه تا چه اندازه برای رسیدن به صندلی مدیرعاملی باشگاه پیکان شانس دارد، بیان کرد: به نظر من گرشاسبی روی انتخاب من برای سرمربیگری پیکان اعتقاد چندانی داشته باشد که یکی از دلایل آن هم این است که من می‌خواستم در حوزه مدیرعاملی ورود کنم. باید منتظر بمانیم و ببینیم مدیران ایران خودرو چه تصمیمی درباره مدیریت باشگاه می‌گیرند.

پیکان، خانه من است و می‌توانم در آن مدیریت کنم

او افزود: برنامه من برای مدیرعاملی باشگاه کامل است و با توجه به اینکه تیم‌های ما باید رو به استفاده از مدیران ورزشی بیاورند و از تجربیات افرادی که سال‌ها در فوتبال فعال بوده اند استفاده کنند، من هم به عنوان یک فرد ورزشی می‌توانم در باشگاهی که خانه خودم است مدیریت کنم.

مدیران غیرورزشی حتی برای خرید پیراهن پیکان هم به بودجه ایران خودرو چشم داشتند

او تصریح کرد: مدت‌ها مدیران غیر ورزشی در باشگاه پیکان فعالیت کرده اند، اما هیچ اتفاق مثبتی برای این باشگاه رخ نداده است. چنین مدیرانی حتی برای خرید پیراهن تیم هم به بودجه‌ای چشم دارند که از شرکت ایران خودرو می‌گیرند و خودشان هیچگاه طرحی برای درآمدزایی نداشته اند.

مدیرروستا ادامه داد: در برنامه‌ای که به مقیمی (مدیرعامل ایران خودرو) و معاون او ارائه کردم آمده است با توجه به ارتباط‌های بین المللی مان می‌توانیم به خوبی باشگاه کمک کنیم. برخی باشگاه‌ها اکنون از همکاران من در امور بین المللی خود استفاده می‌کنند و به تازگی در بحث میزبانی تیم‌های ایرانی در کشور ثالث و مذاکره با مدیران AFC هم چنین اتفاقی افتاد. برای همین علاقه دارم به باشگاهی که سال‌ها برای آن بازی و سرمربیگری کرده ام و کاپیتانش بوده ام کمک کنم.


بیشتر بخوانید: فرکی از سرمربیگری پیکان استعفا کرد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار