ثبت‌ نام شرایط ازدواج دانشجویی در شیراز اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، موسوی دبیر اجرایی ازدواج دانشجویی در شیراز گفت: اولین دوره ثبت ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌های استان تهران، از سال ۱۳۷۶ شروع و از سال ۱۳۷۸ در کل کشور فعالیت این مجموعه آغاز شد.

او، بیان کرد: تا سال ۱۳۸۸ هدایای نقدی ازجمله سکه بهار آزادی، لوازم‌خانگی و دیگر اقلام به زوجین اهدا می‌شد که از سال ۱۳۸۹ این هدیه به سفر زیارتی تغییر یافت.

موسوی تصریح کرد: شرایط ازدواج دانشجویی در سامانه ثبت دانشجویی کشور به این صورت است که عقد باید زمانی انجام شود که هر دو طرف دانشجو باشند.

دبیر اجرایی ازدواج دانشجویی در شیراز ادامه داد: هرساله طی ۴۵ سفر زوجین به مشهد مقدس اعزام می‌شوند و زمانی فرد می‌تواند در این سفر شرکت کند که یا دانشجو باشد یا اگر فارغ‌التحصیل شد، شخصی به مشهد سفر کند.

او، افزود: برخی از دانشگاه‌ها زوجین را به صورت کاروانی به این سفر اعزام می‌کنند و برخی دیگر به دلیل کمبود اعتبار مالی نمی‌توانند دانشجویان را اعزام کنند و خود دانشجو به مشهد سفر می‌کند و از مزایای برنامه استفاده می‌کند که در این سفر برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و زیارتی برای زوجین در نظر گرفته شده است.

موسوی اضافه کرد: دانشجویان برای ثبت‌نام ازدواج دانشجویی می‌توانند به دفتر نهاد نمایندگی رهبری یا به قسمت فرهنگ سرای دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیمارستان‌ها و دانشکده‌ها مراجعه کنند.

او، اظهار کرد: از فروردین امسال تا اوایل بهمن‌ماه، ۷۰۰ زوج در سامانه ازدواج دانشجویی ثبت‌نام کرده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار