معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان فارس گفت: طرح هادی ۱۰۰ روستای این استان در حال بازنگری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصطفی هاشمی معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان فارس بیان کرد: بازنگری طرح‌های هادی، سند توسعه ۱۰ ساله روستا‌ها است، این طرح‌ها برای فراهم سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می‌شوند.

او، تصریح کرد: بازنگری در این طرح‌ها با توجه به افزایش جمعیت روستایی و وجود متقاضیان جدید زمین و مسکن برای سکونت در روستا‌ها الزامی است.

هاشمی با اشاره به اینکه ۱۰۰ روستا در همه شهرستان‌های استان فارس پراکنده است ادامه داد: تلاش می‌شود جمعیت ساکن در مناطق روستایی حفظ شود و به تقاضا‌های جدید برای زمین و مسکن در این مناطق پاسخ مثبت داده شود از این رو موضوع بازنگری در طرح‌های هادی مطرح می‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان فارس افزود: طرح هادی روستایی با سامان‌دهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد‌های مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری، کشاورزی، تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرح‌های سامان‌دهی فضا و سکونت گاه‌های روستایی یا طرح‌های جامع ناحیه‌ای تعیین می‌کند و از این رو همه افرادی که در معاملات ملکی قصد خرید و فروش اراضی روستایی را دارند باید ابتدا از کاربری تعریف شده در طرح هادی اطمینان داشته باشند.

او، تاکید کرد: تهیه طرح هادی در استان فارس به ۱۰۰ درصد رسیده و همه دو هزار و ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی شده‌اند.

هاشمی با بیان اینکه شاخص تهیه طرح‌های هادی در کشور حدود ۹۶ درصد است، اضافه کرد: فارس در این زمینه ۴ درصد فراتر از شاخص کشوری عمل کرده و برای همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار جمعیت دراین استان طرح هادی تهیه شده و در زمینه اجرای طرح‌های هادی نیز حدود ۶۰ درصد از روستا‌ها طرح را اجرا کرده اند که شاخص اجرای طرح در کشور کمتر از ۴۵ درصد است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس گفت: اهداف تهیه، اجرا و بازنگری در طرح‌های هادی روستایی شامل ایجاد زمینه توسعه و عمران روستا‌ها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط زیستی و عمومی است.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: بنیاد مسکن ، طرح هادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار