دوچرخه دریایی در مرکز نوآوری و توسعه دریایی دانشگاه خلیج فارس طراحی و ساخته شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر موفق به طراحی و ساخت دوچرخه دریایی در مرکز نوآوری و توسعه فناوری دریایی این دانشگاه شدند.

این دوچرخه وسیله‌ای برای تفریح در دریا و دریاچه‌هاست که نیروی محرکه خود را بدون استفاده از هر گونه سوخت، از رکاب زدن انسان تامین می‌کند.

باغبان، یکی از سازندگان این دوچرخه گفت: این دوچرخه به کمک استادان و دانشجویان فعال در این مرکز طراحی شده و به همت موسسه شهید محلاتی به مرحله ساخت رسیده است.

او افزود: پس از پایان ساخت، این دوچرخه در ساحل پردیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر آزمایش شد.

این دانشجو هزینه ساخت این دوچرخه را پنج میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: قرارداد‌هایی با برخی مناطق گردشگری بسته شده تا دوچرخه دریایی برایشان تولید کنیم.

باغبان با اشاره به اینکه مرکز نوآوری و توسعه فناوری دریایی از یک سال پیش در دانشگاه خلیج فارس بوشهر شروع به فعالیت کرده است، بیان کرد: در این مرکز می‌توانیم به تولید انبوه دوچرخه دریایی نیز برسیم.

رئیس مرکز نوآوری و توسعه فناوری دریایی دانشگاه خلیج فارس بوشهر نیز گفت: اولویت‌ها و برنامه‌های مرکز با توجه به ظرفیت‌های توسعه دریا محور استان مشخص شده است.

بهمیاری، یکی از ظرفیت‌های استان بوشهر را گردشگری دریایی دانست و افزود: به همین علت، بخشی از فعالیت‌های پژوهشی این مرکز به توسعه فناوری‌های گردشگری دریایی اختصاص یافته است و تا کنون طرح‌هایی در این زمینه انجام داده ایم و طرح‌هایی نیز در دست کار داریم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.