مظاهریان گفت:برای توسعه مترو ۳ هزار و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،حامد مظاهریان معاون برنامه‌ریزی و توسعه انسانی شهرداری تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با محوریت لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران، گفت: لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران در دو حوزه پروژه‌های محلی و حمل ونقل بودجه قابل توجهی دارد و یکی از اتفاقات نادر در لایحه بودجه متمم بودجه سال ۹۸ بود که آن نیز از سوی شهرداری تهران به شورای شهر ارائه شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه انسانی شهرداری تهران با اشاره به این نکته که در هفته گذشته متمم بودجه سال ۹۸ در شورای شهر تهران به تصویب رسید و ما امروز لایحه بودجه سال آینده را تقدیم شورا کردیم، گفت: مهم‌ترین نکته در بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران تغییر نگرشی بود که در پروژه‌های عظیم شهری ایجاد شد و برخلاف روال گذشته که تأکید مدیریت شهری بر روی پروژه‌های بزرگ مقیاس بود تلاش خود را برای انجام پروژه‌های محلی کوچک مقیاس به کار رفت.

مظاهریان تصریح کرد: موضوعی که شورای شهر پنجم را متفاوت کرد تغییر همین نگاه بود و نگاه‌های نقادانه موجود در پروژه‌های شهری از لحاظ محیط زیستی و شهری انسان محور مورد توجه قرار نگرفت و تلاش ما در مدیریت شهری این است که از درون پروژه‌های بزرگ شهری به محلات پروژه‌های محلی برگردیم.

او ادامه داد: در بین خواسته‌های مردم به دو موضوع محیط زیست و آلودگی هوا می‌رسیم که آن‌ها را مطالبه خود می‌دانند، اما اگر ما در سطح محله‌ها از مردم بپرسیم که خواسته شما چیست آنگاه نوع خواسته شهروندان تغییر می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه انسانی شهرداری تهران تصریح کرد: ایده‌های موجود به پروژه تبدیل می‌شود از این‌رو ما ۲ هزار میلیارد تومان به ۳۵۰ محله تهران اختصاص دادیم که تا به وسیله آن پروژه‌های محلی کوچک مقیاس ایجاد کنیم.

مظاهریان ادامه داد: ۵ هزار میلیارد تومان نیز به ترافیک و عمران اختصاص پیدا کرد و نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان برای توسعه مترو و ۵۰۰ میلیارد تومان به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تخصیص داده شد.

او ادامه داد: ما در مدیریت شهری مبلغی در حدود ۸۵۰ میلیارد تومان برای احداث میدان‌گاه‌ها پیش‌بینی کردیم تا به فضای عمومی پایتخت اضافه شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه انسانی شهرداری تهران ادامه داد: گردشگری، احداث گرم‌خانه، تکمیل بنا‌های باقیمانده و پروژه تهران ۱۴۰۰ نیز از جمله پروژه‌هایی بود که ۳۳ میلیارد تومان بودجه برای آن در لایحه بودجه سال ۹۹ اختصاص یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدیار
۱۸:۱۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
(۵۰۰ میلیارد تومان به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تخصیص داده شد. ) فقط دوست دارم ببینم سال 99 اتوبوس ها همین اتوبوس های داغون الان هستن
آخرین اخبار