رییس اداره کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از جابجایی ۹ میلیون و ۶۳۷ هزار تن کالا از ابتدای سال تاکنون در محور‌های استان خبر داد.

جابجایی بیش از ۹ میلیون تن کالا در محور‌های استان همدانجمشید عظیمی، رییس اداره کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: این میزان جابجایی کالا در مدت مشابه سال قبل (سال ۹۷) ۹ میلیون و ۵۸۸ هزار تن بوده است.

او افزود: میزان کالای جابجا شده در قالب ۶۲۳ هزارو ۶۰۰ سفر کامیون و صدور بارنامه انجام شده است.

عظیمی ادامه داد: عمده کالا‌های جابجا شده در این مدت شامل شمش آهن، محمولات معدنی شامل انواع سیمان، کلینکر، سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن و فلدسپات، محمولات نفتی شامل گازوییل، بنزین معمولی و نفت سفید، محمولات کشاورزی شامل گندم، سیب زمینی، چغندرقند و انواع میوه جات بوده است.

رییس اداره کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان بیشترین سهم جابجایی از کالا‌ها را سیمان عنوان کرد و یادآور شد: عمده مقاصد بار‌های جابجا شده استان‌های تهران، خوزستان، آذربایجان غربی و خراسان شمالی بوده است.

این مسئول در ادامه تأکید کرد: با توجه به مشکلات عمده‌ای که در بحث صادرات و به ویژه در حمل محمولات معدنی وجود دارد و همچنین با توجه به سایر مشکلات اقتصادی که موجب کاهش تولید کالا‌های عمده می‌شود، این اداره با شناسایی معادن و مراکز عمده کالا توانسته روند حمل کالا حفظ شود.

انتهای پیام/ د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار