اکبری گفت: امسال در بحث آب و خاک در کشور، ۱۹۵۰ پروژه با اعتبار ۸۸۶ میلیارد تومان در دهه فجر در سراسر کشور افتتاح خواهد شد.

علی مراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مطرح کرد: اقداماتی در سال‌های گذشته درمعاونت‌های کلیدی وزارت جهاد کشاورزی و معاونت آب و خاک انجام شده است. در هیچ جای دنیا هیچ توسعه‌ای بدون نگاه جامع به منابع آب و خاک اتفاق نخواهد افتاد.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: در حوزه بستر توسعه اندیشه که به بحث آب و خاک مربوط می‌شود. این دو عنصر جدا از هم نیستند و مدیریت هر کدام از این‌ها به هم مرتبط است؛ که باید توجه ویژه داشت.

او در رابطه با اقدامات امسال گفت: امسال در بحث آب و خاک در کشور تعداد پروژه‌هایی که در دهه مبارک فجر در بخش آب و خاک افتتاح خواهند شد، ۱۹۵۰ پروژه با اعتبار ۸۸۶ میلیارد تومان در سراسر کشور است. این غیر از پروژه‌های بزرگ شبکه‌های لوله‌کشی غرب و جنوب غرب است. حدود نیم درصد پروژه‌های قابل افتتاح در وزارت جهاد و کشاورزی در این بخش است و ۳۰ درصد کل پروژه‌های وزارتخانه در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

اکبری اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران کشور خشک و نیمه خشکی است، همه باید در مدیریت آب و خاک کشور کمک کنند. از سیاستمداران، برنامه‌ریزان، دانشگاهیان، محققان و کارشناسان باید کمک کنند. در یکی دو سال گذشته وضع بارندگی کشور بسیار مناسب بود، حدود ۱۲۶ میلی‌متر است و در حدود ۷ درصد از پارسال بیشتر است. این بدان معناست که نسبت به دراز مدت بیش از ۳۰ درصد افزایش داشت.

معاون آب و خاک در رابطه با میزان بارندگی گفت: اتفاقی که امسال رخ داد جبهه‌های بارش بیشتر به سمت شرق گرایش پیدا کرد. متأسفانه در مناطق غرب و شمال غرب کشور میزان بارندگی از نرمال هم کمتر بود. در سال گذشته غرب و شمال غرب و جنوب غرب کشور بالاترین بارندگی را داشتند، در حال حاضر بارندگی به سمت فارس، هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، مناطق شرق کشور و قسمتی از جنوب کشور حرکت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار