سرپرست معاونت پیشگیری و امور فرهنگی و اجتماعی دادگستری استان کرمان گفت: پرهیز از انتشار مطالب توهین آمیز و تخریب نامزد‌ها یا نهاد‌های حاکمیتی، ایجاد و فعالیت در سایت‌های غیرمجاز باید در ایام انتخابات مورد توجه رسانه‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدباقر اسلامی، سرپرست معاونت پیشگیری و امور فرهنگی و اجتماعی دادگستری استان کرمان صبح امروز در نشست هم اندیشی پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در حوزه رسانه‌ها در دادگستری کرمان گفت: باید همه چیز بر مدار قانون صورت بگیرد و باید مراقبت کرد انتشار هرگونه محتوا با هدف کاهش مشارکت مردم در رسانه‌ها صورت نگیرد.

او افزود: شان رسانه ارتقاء سطح آگاهی‌های مردم در مسائل کلی نظام و دیگر موارد است و در این راستا هرچه افراد، گروه‌ها و صنوف در مسال اجتماعی تاثیرگذارتر باشند، شان و جایگاه آن‌ها نیز از منزلت خاصی برخوردار است.

اسلامی با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شان و جایگاه رسانه‌ها بسیار بالا و به عنوان رکن چهارم دموکراسی هستند که رعایت اخلاق و رفتار در مباحث تبلیغاتی در ایام برگزاری انتخابات از اهم مطالب است.

سرپرست معاونت پیشگیری دادگستری استان کرمان بیان کرد: قانونمداری و فعالیت حول محور قانون از مهم‌ترین مسائلی است که رسانه‌ها باید مورد توجه قرار بدهند و با همین ابزار قانون نیز باید در آفرینش شور انتخاباتی و ترغیب مردم برای مشارکت در انتخابات اقدام کنند.

اسلامی با تاکید بر اینکه بالا بردن آگاهی مردم برای درست انتخاب کردن باید مورد توجه رسانه‌ها باشد، زیرا انتخاب نادرست مردم کشور را گرفتار می‌کند اظهار کرد: یکی از مسائل کنونی تبلیغات زودهنگامی است که له یا علیه برخی نامزد‌های انتخابات به ویژه در فضای مجازی صورت می‌گیرد.

او تصریح کرد: باید همه چیز بر مدار قانون صورت بگیرد و باید مراقبت کرد انتشار هرگونه محتوا با هدف کاهش مشارکت مردم در رسانه‌ها صورت نگیرد.

سرپرست معاونت پیشگیری دادگستری استان کرمان با تاکید بر لزوم پرهیز از انتشار مطالب خلاف واقع مبنی بر انصراف نامزدها، تایید صلاحیت نامزد‌ها و … در رسانه‌ها گفت: اجازه بدهیم نهاد‌های اجرایی و نظارتی روال قانونی کار خود را انجام بدهند.

او افزود: اقدام برخی رسانه‌ها موجب تهییج و تحریک مردم برای تجمعات غیرقانونی می‌شود که این مسائل ممنوعیت قانونی داد.

اسلامی تصریح کرد: پرهیز از انتشار مطالب توهین آمیز و تخریب نامزد‌ها یا نهاد‌های حاکمیتی، ایجاد و فعالیت در سایت‌های غیرمجاز از دیگر مسائلی است که باید در ایام انتخابات مورد توجه رسانه‌ها باشد.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار