همزمان با دهه فجر امسال با اجرای پروژه‌های آب‌رسانی ۵۴ روستای خراسان رضوی با جمعیت ۶۰ هزار نفر از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شود.

بهره مندی ۵۴ روستای خراسان رضوی از آب بهداشتیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید ابراهیم علوی سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: در این راستا ۲۸ پروژه با هزینه ۲۳۰ میلیارد ریال در روستا‌های این استان اجرا شده که همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

او تصریح کرد: این پروژه‌ها در روستا‌های شهرستان‌های مشهد، بردسکن، تربت‌حیدریه، چناران، خواف، جغتای، داورزن، درگز، سبزوار، سرخس، طرقبه شاندیز، فریمان، قوچان، کاشمر، کلات و گناباد اجرا شده است.

 سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: برای اجرای این پروژه‌ها ۷۹ کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال، ۵۵ کیلومتر شبکه توزیع، اصلاح و بازسازی ۱۰۷ فقره انشعاب، حفر و تجهیز ۱۲ حلقه چاه، احداث حوضچه‌های شیرآلات، مخزن ذخیره آب، حصارکشی و ساخت ایستگاه‌های پمپاژ انجام شده است.

علوی افزود: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۵۹۰ هزار نفر در ۲ هزار و ۴۸۶ روستای این استان زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارند. این شرکت هم‌اکنون با افزون بر ۶۰۰ هزار مشترک بیشترین جمعیت روستایی زیرپوشش در کشور را دارد.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.