تداوم سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ایران

یک مقام ارشد دولت آمریکا با تاکید بر سیاست‌های خصمانه دولت این کشور علیه ایران اعلام کرد حذف نام شرکت کشتی‌رانی چینی از فهرست تحریم‌ها، نشانه تغییر سیاست آمریکا نیست.

شرکت کشتی‌رانی چینی «کاسکو»به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، یک مقام ارشد دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود با تاکید بر سیاست‌های خصمانه دولت این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران و تداوم فشار‌ها علیه کشورمان اعلام کرد حذف نام شرکت کشتی‌رانی چینی «کاسکو» از فهرست تحریم‌های ایران، نشانه تغییر سیاست آمریکا در قبال ایران نیست.

این مقام آمریکایی در این زمینه گفت: «اقدام دولت آمریکا در حذف یک شرکت چینی از فهرست تحریم‌ها نباید به نشانه تغییر رفتار آمریکا برداشت شود. فشار حداکثری ما علیه ایران همچون گذشته ادامه می‌یابد و هرگونه فعالیت قابل تحریم را تحریم می‌کنیم.»

این در حالی است که وزارت خزانه داری آمریکا روز گذشته (جمعه) اعلام کرد تحریم‌هایی را که به بهانه نقض تحریم‌های ایران علیه برخی شرکت‌های تابعه شرکت کشتی‌رانی چینی «کاسکو» وضع کرده بود، لغو کرده است.

دولت آمریکا این شرکت‌ها را به حمل و نقل نفت ایران متهم کرده بود.


بیشتر بخوانید:


دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دو واحد دالیان این شرکت را در روز ۲۵ سپتامبر تحریم کرده بود. این تحریم‌های آمریکا موجب افزایش هزینه‌های حمل و نقل جهانی تا سطحی بی سابقه شد و بازار‌های کشتیرانی را مختل کرد.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت پارسال به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاید تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد.

این اقدام دولت آمریکا پس از یک سال «صبر راهبردی» ۱۸ اردیبهشت امسال با اعلام رسمی رئیس‌جمهور کشورمان برای کاهش گام به گام تعهدات برجامی ایران روبه‌رو شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
دولت ما چیکار کرده جز برجامی که التماس به اروپا یی ها میکنه برای پایبندی کاری کرده
آخرین اخبار