رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا گفت: خیلی مغبون هستیم که نتوانستیم مردم سالاری دینی را درست برای جامعه تعریف و پیاده کنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در مراسم ۱۲ بهمن سالروز ورود امام راحل به میهن اسلامی که در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد، بیان کرد: باید   مردم سالاری دینی و تفاوت‌های آن با حکومت‌های شرقی و غربی  را برای جامعه توضیح داد.

او ادامه داد: مهمترین ارمغان انقلاب اسلامی مردم سالاری دینی است و اگر انقلاب به وقوع نمی‌پیوست همان اتفاقی که برای دین در قرون وسطی افتاد برای ما نیز به وجود می‌آمد.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا بیان کرد: شریعت، رهبری الهی و مردم سه ضلع یک مثلث هستند و اگر مردم به حکومت الهی ملحق نشوند این حکومت شکل نمی‌گیرد.

سعیدی افزود: سه نظریه برای مردم سالاری دینی حاکم است از جمله خداگرایی مطلق براین اساس که خدا همه کاره و بشرهیچ کاره است که این نظریه ارمغان بدفهمی در قرون وسطی بود.

او گفت: رویکرد دوم، انسان گرایی مطلق و نفی خداست و این ارمغان بنیانگذاران رنسانس بود براساس این نظریه کتاب‌های مقدس کنار گذاشته شد و ادعا کردند انسان و عقل او همه کاره است. بزرگترین خیانت‌ها را بنیانگذاران لیبراسیم و اومانیسم انجام دادند، زیرا وحی را انکار کردند.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا افزود: نظریه سوم در حکومت مردم سالاری دینی است که ارمغان جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

سعیدی گفت: اگر دین، برای مردم بد معرفی شود به طور قطع نتیجه معکوس خواهد داشت.

او بیان کرد: مردم در بقای انقلاب نقش بسیار بالایی دارند و باید با روشنگری نقش مردم تبیین شود.

سعیدی تاکید کرد: در داخل کشور برخی افراد هستند که هنوز چشم به حکومت‌های دیکتاتوری و سکولار دوخته‌اند.

حجت الاسلام یوسف جمالی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی با شعار زنده و پویا در پرتو ولایتمداری جهاد و مقاومت امروز آغاز شد و به همین مناسبت هزار و ۵۰۰ برنامه در قالب‌های مختلف در استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.