مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد از واگذاری ۱۴۵۷ قطعه زمین در ۳۶ هکتار در سطح روستا‌های استان خبر داد.

علیرضا قربانیان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزددر گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  از واگذاری ۱۴۵۷ قطعه زمین در ۳۶ هکتار در سطح روستا‌های استان خبر داد و گفت به منظور ساخت مسکن روستایی برای متقاضیان واجد شرایط و اخذ اسناد مالکیت روستایی به تعداد ۱۱۰۵ فقره سند است.

او با اشاره به  تأمین مسکن محرومان در استان، افزود:مطالعات طرح هادی روستایی در ۳۶ روستای استان و مطالعه فاز ۲ طرح بهسازی بافت باارزش در روستای مزرعه کلانتر انجام شده است.

قربانیان، ادامه داد: طرح هادی در ۱۰۸ روستای استان با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال و با تخصیص اعتبار ۵۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملّی و استانی اجرایی شد.

او گفت: در این مدت ۲۰۲۲ تن قیر یارانه‌ای با هدف طرح توسعه و آسفالت معابر در ۶۷ روستا مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اادامه داد: کمک بلاعوض تکمیل و احداث واحد مددجویان کمیته امداد امام خمینی، کمک بلاعوض تکمیل واحد‌های مقاوم روستایی، کمک بلاعوض احداث واحد مددجویان بهزیستی دارای دو عضو معلول نیز از دیگر اقدامات بنیاد مسکن استان است.

قربانیان بیان کرد: یکی از دلایل توجه ویژه به بخش روستایی این است که روستا‌ها مرکز تولیدات دامی، صنایع دستی و کشاورزی می‌باشند که در صورت مهاجرت روستاییان علاوه بر به هم خوردن تعادل اجتماعی، اقتصاد کشور نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

او افزود: همچنین با توجه به کم بودن درآمد روستاییان ساخت و ترمیم در این مناطق به کندی صورت می‌گیرد و در صورت بروز حوادث طبیعی بی شک بیشترین زیان و خسارت متوجه روستاییان خواهد بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: با این وجود پروژه‌ها و برنامه‌های مهمی نیز دربخش شهری اجرا شده است که می‌توان به شروع ساخت بیش از ۱۴۰ واحد مسکن شهری در شهرستان‌های مهریز، یزد، اردکان و بافق، ساخت ۱۰۴ واحد با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد و اخذ اسناد مالکیت شهری در شهر‌های زیر ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت به تعداد ۱۸۲ فقره سند، اشاره کرد.

انتهای پیام/‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
بنیاد مسکن تفت در روستای مور علی آباد مرغوبترین زمین ها را به ساخت مسکن محرومان اختصاص داده تعدادی را بنیاد ساخته و تعدادی زمین واگذار کردند و همه از این خواننده گسترده بهره بردند جز مردم محروم ساکن وانها را باسنگ اندازی وسخت گیری برای محرومین به شهر نشین های مرفه برای خوش گذرانی آخر هفته و تعطیلات فروختند