سرمایه گذاران قطری در بازدید از ظرفیت‌های بندر کنگان، برگزاری جام جهانی فوتبال در کشورشان را فرصتی برای تعامل بیشتر با کنگان عنوان کردند.

جام جهانی فوتبال فرصتی برای تعامل بیشتر قطر و کنگانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، هیات سرمایه گذار قطری از طرح‌های توسعه‌ای و فرصت‌های سرمایه گذاری دربندر کنگان بازدید کرد.

هاشمی رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان در جلسه‌ای که با حضور این هیات و نمایندگان فرماندار، گمرک و دیگر نهادهای مرتبط در اداره بندر و دریانوردی کنگان برگزار شد، درباره فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه بندری و دریایی این شهرستان سخن گفت.

سرمایه گذاران قطری هم با اشاره به ارتباط دیرینه مردم این کشور با کنگانی‌ها، اعلام کردند که علاقه‌مند به سرمایه گذاری در زمینه گردشگری در کنگان هستند.

آن‌ها همچنین، گفتند: با توجه به نزدیک شدن به بازی‌های جام جهانی فوتبال در قطر، می‌توان از این فرصت برای تبادلات اقتصادی بیشتر با کنگان بهره برد.

بندر کنگان در ۲۲۰ کیلومتری جنوب بوشهر قرار دارد.

قطر یکی از کشورهایی است که استان بوشهر مراودات اقتصادی خوبی با آن دارد و بندر دیر که در نزدیکی بندر کنگان است، یکی از بندرهای فعال در حوزه صادرات به این کشور است.

در هشت ماه امسال، بیش از  ۵۸۱ هزار و ۲۷۴ هزار تن کالای غیر نفتی به  ارزش ۱۰۷ میلیون و ۹۳۸ هزار دلار از طریق گمرکات استان بوشهر به کشور قطر صادر شده که از نظر وزن ۲۲ درصد و ارزش ۵۷ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.