یک نویسنده کتاب گفت: سلوک رفتاری سپهبد شهید قاسم سلیمانی نگاهی خاص و ویژه بود، وی بر اساس آموزه‌های قرآن کریم به جامعه و مردم نگاه می‌کرد و تلاش داشت تا بر اساس همین آموزه‌ها علاوه بر رشد و تعالی مفهوم واقعی «اشدا علی الکفار» را به اجرا بگذارد.

سپهبد شهید قاسم سلیمانی مفهوم واقعی «اشدا علی الکفار» را به اجرا گذاشتبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،جواد عربانی نویسنده کتاب پیرامون لزوم پرداخت به شخصیت سپهبد شهید قاسم سلیمانی در آثار ادبی گفت: با نگاهی به نماد سازی در سایر کشور‌ها می‌توان این مسئله را دریافت که الگوسازی از شخصیت‌های خاص و بزرگ یکی از ویژگی‌های هر تمدن به شمار می‌رود.

وی با اشاره به جایگاه ویژه سپهبد شهید قاسم سلیمانی در میان مردم ایران تاکید کرد: نمادسازی از اسطوره‌ای که جایگاهی ویژه در قلب همه مردم ایران دارد می‌تواند جذابیت زیادی را در دل مردم کشور ایجاد کند، لذا تولید کتاب و بیان ارزش‌های اخلاقی سپهبد شهید قاسم سلیمانی در آثار ادبی و دیکر عرصه‌های هنری کاری ارزشمند و مهم قلمداد می‌شود.

عربانی بیان کرد: نمادسازی یعنی قدردانی از اشخاصی که در برهه‌ای از زمان به عنوان محبوب‌ترین افراد توانستند فعالیت و یا کاری بزرگ و ارزشمند را به جامعه انسانی ارائه کنند. سپهبد شهید قاسم سلیمانی نیز در این جرگه قرار می‌گیرد چراکه وی سرداری بود که خالصانه کار کرد و این تلاش در چشم مردم بسیار بزرگ و ارزشمند است، لذا پرداختن به ابعاد وجودی وی و نوشتن کتاب‌های متعدد و الگوسازی از این نماد ارزشمند نیازمند توجه و همت فراوانی است.

نویسنده کتاب «پدر ساواک» تصریح کرد: برای الگوسازی از یک فرد راه‌های فراوانی وجود دارد، می‌توانیم نماد‌ها و یا اصطلاحات همچنین ضرب‌المثل‌هایی از مقاومت و صبر شجاعت سپهبد شهید قاسم سلیمانی دلیر را برای جامعه فرهنگی ایجاد کنیم به عنوان مثال رواج و گنجاندن اصطلاحی همچون سلیمانی بودن و سلیمانی کارکردن در فرهنگ اصطلاحات یک از کار‌های ارزشمند است و یا در اقدامی دیگر چهره سپهبد شهید قاسم سلیمانی را به عنوان نماد مقاومت به تصویر کشیدن بسیار حرکت ارزنده‌ای محسوب می‌شود.

عربانی نوشتن و تولید محتوا به منظور الگوسازی از شخصیت بزرگی همچون سپهبد شهید قاسم سلیمانی را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: می‌توان مولفه‌هایی که در زندگی شهید سپهبد قاسم سلیمانی وجود داشته است را از طریق مصاحبه با نزدیکان و خانواده وی استخراج و به جامعه ایرانی و جهانی ارائه کرد.

وی محور نگارش کتاب پیرامون سیره رفتاری و روحی سپهبد شهید قاسم سلیمانی را مورد بررسی قرار داد و ابراز کرد: اینکه چگونه یک شخصیت می‌تواند در کنار ۸۰ میلیون انسان به تعالی و رشد انسانی دست یابد موضوعی است که باید در این کتاب‌ها مورد بررسی قرار بگیرد این تفاوت‌ها باید در زمان حیات و پس از شهادت این سردار بزرگ رمزگشایی شود تا مردم به صورت ملموس با او آشنا شوند.

این نویسنده به مرام، مسلک و سلوک رفتاری سپهبد شهید قاسم سلیمانی پرداخت و اظهار کرد: سلوک رفتاری سپهبد شهید قاسم سلیمانی نگاهی خاص و ویژه بود، وی بر اساس آموزه‌های قرآن کریم به جامعه و مردم نگاه می‌کرد و تلاش داشت تا بر اساس همین آموزه‌ها علاوه بر رشد و تعالی مفهوم واقعی «اشدا علی الکفار» را به اجرا بگذارد.

وی به قواعد خاص سپهبد شهید قاسم سلیمانی اشاره و تصریح کرد: سپهبد شهید قاسم سلیمانی برای خودش قواعدی داشت که آن را از فقه شیعه گرفته بود و طبق آن زندگی رفتار، مبارزه و فعالیت می‌کرد، این چهارچوب یک شاخص ارزشمند است که تعالیم اسلام آن را در اختیار همه گذاشته، اما سپهبد شهید قاسم سلیمانی از آن به خوبی بهره‌برداری کرد و در زندگی خود به اجرا درآورد این همان رمز محبویت است که در زمان تشییع پیکرش در سراسر ایران شاهد آن بودیم.

عربانی خود سازی سپهبد شهید قاسم سلیمانی را رویکرد ارزشمند اخلاقی این شهید بزرگوار دانست و ابراز کرد: سپهبد شهید قاسم سلیمانی فرزندی از خطه راوند کرمان بود او با خودسازی به رشد روحی قابل توجهی دست پیدا کرد همین رشد و تعالی است که مردم را شیفته او کرد و در مراسم وداع او میلیون‌ها نفر ایرانی در خیابان‌ها حاضر شده و سپاسگزاری خود را از وی نشان دادند.

وی به نقش وداع‌های پرشکوه و سپاسگزار‌های جمعی و گسترده مردم در تاریخ و ذهن کودکان آینده اشاره و تصریح کرد: تاریخ نام مردان بزرگی را که مردم سپاسگزار آنان هستند فراموش نمی‌کند در عین حال کودکان امروز چنین وداع‌هایی بر سردار استقامت را فراموش نخواهند کرد، آنان در ذهن خود الگویی مناسب از شخصیتی که مجبوبیت دارد می‌پرورانند لذا می‌توان به جرات گفت قاسم سلیمانی‌های فراوانی در آینده تربیت خواهند شد.

منبع: میزان

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.