مدیرکل امور روستایی و شورا‌های اسلامی استانداری قزوین گفت: ۲۴۲ طرح دهیاری‌های استان با ۲۹۹ میلیارد ریال هزینه در دهه مبارک فجر به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اکرم نجفی مدیرکل امور روستایی و شورا‌های اسلامی با بیان اینکه ۲۴۲ طرح دهیاری‌های استان در ایام الله دهه فجر به بهره برداری می‌رسد، گفت: از این تعداد ۱۰۸ طرح با اعتبار ۱۴۶ میلیارد ریال به عملیات زیرسازی و آسفالت معابر روستایی و ۶۲ طرح با اعتبار ۴۶ میلیارد ریال به عملیات جدول گذاری معابر اختصاص دارد.

به گفته نجفی، ۴۸ طرح هم مربوط به بازگشایی معابر و اجرای دیوار‌های حایل، ۴ طرح شن ریزی معابر، ۳ طرح خدمات عمومی روستایی، ۶ طرح اجرای بوستان‌های روستایی و فضا‌های بازی و ۹ طرح نیز به خانه‌های ورزش و ساختمان دهیاری‌ها اختصاص دارد.

مدیر کل امور روستایی و شورا‌ها همچنین افزود: در بینطرح‌های قابل افتتاح ۲ طرح مربوط به اقامتگاه‌های بوم گردی است که این موضوع ضمن تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان به ایجاد اشتغال در بخش روستایی نیز کمک می‌کند.

او اضافه کرد : با توجه به اعتبار صرف شده برای اجرای این طرح‌ها ۶۰۰ شغل مستقیم در مدت زمان اجرای این پروژه‌ها ایجاد گردیده است.

همچنین با راه اندازی و بهره برداری از اقامتگاه‌های بومگردی ۴ شغل مستقیم و پایدار در روستا‌ها نیز ایجاد خواهد شد.

استان قزوین دارای ۶۳۰ دهیاری است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار