کارشناس رسمی قوه قضائیه در قزوین گفت: اصلی‌ترین وظیفه دستگاه قضا پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  بهادری کارشناس رسمی قوه قضائیه در گفت و گوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: سازو کاری که قوه قضاییه طراحی می‌کند بیشتر با اولویت دادن به فضای پیشگیری از بروز جرایم و تخلفات انتخاباتی است و همه ساله در همه ادوار انتخابات ستادی به منظور پیشگیری از جرایم انتخاباتی تشکیل می‌شود.

بهادری افزود: این ستاد به نوعی منبع خبری از دریافت گزارش‌های مردمی از تخلفات و جرایم انتخاباتی است که اگر تخلفی باشد بررسی و تذکر داده می‌شود.

او اضافه کرد: این دستگاه علاوه بر پیشگیری از بروز تخلفات انتخاباتی موظف است در صورتی که جرمی رخ داد با تشکیل شعب ویژه در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع را بررسی و با مجرم برخورد کند.

انتخابات باید میدان رقابت اخلاق مداری باشد

رئیس کانون وکلای قزوین در ادامه گفت: در راس رقابت‌های سیاسی، تبلیغاتی و فعالیت‌هایی که کاندیدا‌ها انجام می‌دهند اخلاق مداری در راس آن‌ها قرار دارد.

بهادری افزود: اگر جای شهروند باشم و در مقام گزینش گری بخواهم رای بدهم اولویت اولم را بر اخلاق مداری خواهم گذاشت چراکه مهم است فردی که نماینده من می‌شود چه تبلور و روحیاتی از آن شهر منتقل می‌کند و چه تخصصی دارد و چه عملکردی را می‌خواهد از مردم شهر ما به نمایش بگذارد.

او اضافه کرد: این موضوع یک بعد ایجابی است یعنی اینکه آن نماینده مردم شهرش را چگونه معرفی می‌کند و نشان می‌دهد که مردم آن شهر چه ویژگی را می‌پسندند و الگو خود قرار می‌دهند.

کارشناس رسمی قوه قضائیه گفت: اگر کاندیدایی از شاخص‌های اخلاقی فاصله بگیرد و دچار لغزش شود هم از منظر معنوی و اخروی دچار حق الناس می‌شود و هم ضمانت اجرا‌های قانونی گریبانگیر او خواهد شد.

او گفت: این گونه افراد باید پاسخگوی عملکرد غیر اخلاقی و غیر حقوقی خود در مراجع قضایی باشند.

رئیس کانون وکلای قزوین گفت: علاوه بر کاندیدا‌ها کسانی هم که در ستاد انتخاباتی تبلیغ می‌کنند و همچنین آحاد شهروندان در پای صندوق‌های رای اگر دچار لغزش اخلاقی، قانونی و یا حقوقی شوند باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار