معاون قضایی رئیس کل دادگستری ورئیس شورا‌های حل اختلاف فارس گفت: در اسلام به مسئله صلح و سازش اهمیت فراوانی داده شده است.

اهمیت مسئله صلح و سازش در اسلام

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری ورئیس شورا‌های حل اختلاف فارس در مراسم برگزاری هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه بیان کرد: این مسابقات با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در دستگاه قضا از سوی معاونت فرهنگی قوه قضائیه برگزار می‌شود.

او، با اشاره به اینکه در اسلام به مسئله صلح و سازش اهمیت فراوانی داده شده است، تصریح کرد: تدبر در آیات قرآن و عمل به دستورات این کتاب آسمانی تنها راه رسیدن انسان به سعادت، کامیابی و نجات از گمراهی بوده که در آیه‌های قرانی نیز خداوند متعال ۸۰ بار درباره آشتی صحبت کرده و واژه صلح و مشتقاتش ذکر شده است.

موسوی با اشاره به اهداف معاونت فرهنگی و ارتقاء سلامت بهداشت روحی قضات، ارتقاء اخلاق حرفه‌ای و افزایش اعتماد افراد جامعه به دستگاه قضایی ادامه داد: این امر در سایه قرآن کریم میسر می‌شود.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان فارس افزود: در تعلیمات اسلامی، اصلاح بین مردم به عنوان یکی از برترین عبادات معرفی شده است، که علت این همه تاکید در خصوص ذات البین و برقراری آشتی بین افراد روشن بوده، که سربلندی یک ملت جزء در سایه تفاهم و تعاون ممکن نیست.

او، اضافه کرد: مبنای تشکیل شورای حل اختلاف ایجاد صلح و سازش و فصل خصومت است که باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا سازش محوری در شورا‌های حل اختلاف جای خود را به حکم محوری ندهد.

موسوی اظهار کرد: ریاست معظم قوه قضاییه نیز به جایگاه و استفاده از ظرفیت شورای‌های حل اختلاف بسیار تاکید دارند و باید از این ظرفیت برای ایجاد صلح و سازش به خوبی استفاده کنیم تا بسیاری از پرونده‌های قضایی به صلح و سازش ختم شود.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان فارس تاکید کرد: شورا‌های حل اختلاف بر این مبانی مهم استوار شده‌اند که کسی وجود آن‌ها را منکر نیست و خوشبختانه در فارس کسانی که در مجموعه شورا‌های حل اختلاف مشغول به فعالیت وخدمت رسانی هستند، جزء بهترین‌ها هستند.

موسوی گفت: هر چه شورا‌های حل اختلاف در انجام وظیفه خطیر خود موفق عمل کنند تا فضای معنوی، صمیمیت، اخلاق دینی، نوع دوستی، دین مداری، سجایای اخلاقی، و آرامش و امنیت در آن منطقه بیشتر شود که این امر نیاز اساسی و مهمی است که ائمه جمعه و روحانیت معزز به عنوان هادیان مردم برای تحقق آن مجموعه قضایی را یاری کرده اند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.