مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از اجرای برنامه نقشه راه سیپا برای اولین بار در کشور در مریوان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فریبا رضائی مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان در مراسم گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها که به مناسبت ثبت تالاب زریبار در کنوانسیون رامسر در تالار مولوی دانشگاه کردستان و با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات خوبی به سبب ثبت تالاب زریبار در کنوانسیون رامسر انجام شده و یا در دست انجام است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان به مهمترین و بارزترین اقدامات انجام شده در خصوص تالاب زریبار اشاره کرد و افزود: تعمیر و تجهیز پاسگاه محیطبانی برده ره شه در جوار تالاب، ایجاد و تجهیز دبیرخانه تالاب و تهیه، تدوین و تصویب و اجرای برنامه مدیریت جامع تالاب از جمله اقدامات انجام شده است.

رضائی با بیان اینکه کار‌های پژوهشی که در مورد این تالاب انجام شده با اعتبارات ویژه که اختصاص می‌یابد، اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ فقره آتش سوزی به مساحت بیش از ۷۹۳ هزار مترمربع در مناطق تحت مدیریت این سازمان اتفاق افتاده است.

او یادآور شد: اجرای پروژه خط انتقال آب سدگاران به اراضی کشاورزی حوضه تالاب در راستای جلوگیری از برداشت بی رویه آب تالاب و تامین حقابه تالاب زریبار از دیگر اقدامات انجام شده در چند سال اخیر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از اجرای برنامه نقشه راه سیپا برای اولین بار در کشور در مریوان خبر داد و گفت: پروژه سیستم‌های نوین حفاظتی برای حفاظت فیزیکی از تالاب با استفاده از دوربین‌های مدار بسته و استقرار ۲۲ دکل با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال اجرا شده است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: محیط زیست ، حیاط وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.