پیام خدادی، مدیرکل امور ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت: در معابری که جزیره ایمن دارند، ریسک حوادث رانندگی و خطر برخورد خودروها با عابرین کاهش پیدا میکند و دیگر لازم نیست عابر پیاده بدون توقف و یک نَفس از عرض خیابان رد شود.
خدادی افزود: ایجاد جزیره ایمن بیش از ۲۵ سال است که به عنوان یکی از روشهای آرام سازی ترافیک در دنیا مورد استفاده قرار میگیرد.
او گفت: این جزیرهها در معابری که سرعت عبور خودروها بالا است و عرض خیابان نیز زیاد است ایجاد می شود تا عابر پیاده بتواند بدون مشکل از عرض خیابان عبور کند.
مدیرکل امور ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با اشاره به اینکه برای عبور راحت عابرین از معابر باید پل عابر پیاده ایجاد شود افزود: در حال حاضر هزینه ایجاد پل عابر پیاده معمولی یک میلیارد و پل عابر مکانیزه نیز بیش از چهار میلیارد تومان می باشد که به همین دلیل مقرون به صرفه نیست در تمام معابری که عرض زیادی دارند پل احداث کنیم.
خدادادی با بیان اینکه برخی از رانندگان با بی احتیاطی با جزیره ایمن نیز برخورد میکنند گفت: اگر رانندهها با سرعت مجاز و بین خطوط رانندگی کنند امکان ندارد این اتفاق بیافتد.
مدیرکل امور ایمنی ترافیک شهرداری کرج افزود: در تلاشیم علاوه بر جایگزینی جزیرههای ایمن با دوربینهای کنترل سرعت، این جزیرههای را با اندکی اصلاح از استانداردهای تعیین شده بالاتر ببریم.
گفتنی است؛ تا کنون ۱۵ جزیره ایمن در کرج ایجاد شده است.
انتهای پیام / ر . م