ناصح گفت: هزار و ۲۶۳ بیمار از زمان بروز سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان تاکنون توسط نیرو‌های اورژانس این دانشگاه به مراکز درمانی منتقل شدند.

نیرو‌های اورژانس به بیش‌از هزار سیلزده سیستان و بلوچستان امدادرسانی کردندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمودرضا ناصح رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اظهار داشت: همزمان با سیلاب اخیر ۳۳ تیم اورژانس و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با ۱۰۰ نفر نیرو و ۴۰ دستگاه خودرو به خدمات رسانی به هموطنان سیلزده پرداختند.

او  ادامه داد: ۹۳۰ روستای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در این مدت درگیر سیلاب شدند که این امر سبب بروز خسارات قابل توجه به زیر ساخت‌های حوزه بهداشت و درمان جنوب سیستان و بلوچستان شد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان جنوب سیستان و بلوچستان گفت: نیرو‌های اورژانس این دانشگاه برای خدمات رسانی مطلوب به بیماران، نیازمند تامین سوخت آمبولانس‌های دانشگاه هستند که در این زمینه مشکلات فراوانی وجود دارد که رفع نشده است.

او  تاکید کرد: مسافت طولانی نقاط جمعیتی در جنوب سیستان و بلوچستان و از سویی بروز حوادث فراوان جاده‌ای در کنار سیلاب اخیر میطلبد توجه ویژه‌ای به تامین سوخت موردنیاز خودرو‌های امدادی شود.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان‌های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار