وزیر بهداشت:

پروازهای رفت و برگشت ایران- چین متوقف شد

نمکی گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا در چین تصمیم گرفتیم تا پروازهای رفت و برگشت به این کشور متوقف شود و پرواز ویژه ای برای بازگشت ایرانیان مقیم چین داشته باشیم.

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اعلام شرایط اضطراری جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: با اعلام شرایط اضطراری تقاضای من این بود که پروازهای رفت و آمد به چین را  به صورت محدود متوقف کنیم.

او افزود: در این زمینه  نشستی با حضور وزیر راه و شهرسازی، دوستان در وزارت امورخارجه، وزیر گردشگری و میراث فرهنگی، وزیر کشور و سخنگوی دولت برگزار کردیم و تصمیم گرفتیم تا پروازهای رفت و برگشت به چین متوقف شود و یک پرواز ویژه برای بازگشت هموطنان ایرانی در چین داشته باشیم.


بیشتر بخوانید: ویروس کرونا وارد ایران خواهد شد


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۷۰ دانشجوی ایرانی در شهر ووهان گرفتار هستند و به ویروس کرونا مبتلا نیستند، تدارکاتی دیده ایم تا هفته آینده این دانشجویان را به کشور بازگردانیم البته همه این‌ها منوط به مجوز دولت چین و همکاری آنهاست، این دانشجویان پس از ورود به کشور ۲ هفته قرنطینه خواهند شد تا از ورود ویروس به کشور جلوگیری کنیم، پس از تایید سلامتشان، این دانشجویان به آغوش خانواده باز می‌گردند.

نمکی یادآوری کرد: این تصمیمات موقتی است و دائمی نیست و به محض تغییر شرایط، تصمیمات جدید گرفته شده اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
یعنی عسلویه تعطیل شده ؟ یا اینایی که ما میبینیم چینی نیستن .